تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401 - 20:29
کد خبر : 88230

سیل مهاجرت از خوزستان بدلیل آلودگی های زیست محیطی

سیل مهاجرت از خوزستان بدلیل آلودگی های زیست محیطی

  با زیاد شدن آلودگی زیست محیطی آب، هوا، خاک بویژه آلاینده های گرد و غبار و مواد شیمیایی حاصل از تولیدات کارخانجات، تاسیسات و… سیل مهاجرت از این استان به سمت استان هایی با آب و هوای پاک رو به فزونی ست. افزایش دما، خشکسالی و کاهش بارندگی بویژه در کشورهای هم مرز با

 

با زیاد شدن آلودگی زیست محیطی آب، هوا، خاک بویژه آلاینده های گرد و غبار و مواد شیمیایی حاصل از تولیدات کارخانجات، تاسیسات و… سیل مهاجرت از این استان به سمت استان هایی با آب و هوای پاک رو به فزونی ست.

افزایش دما، خشکسالی و کاهش بارندگی بویژه در کشورهای هم مرز با این استان از جمله کشور عراق، باعث گردیده سالیانه چندین هزار تن گرد و غبار از این کشور وارد استان خوزستان شود و در مجاری تنفسی و گوارشی مردم خوزستان جا خوش نماید و سهم زیادی از درآمد آحاد مردم صرف درمان و بهداشت خود و خانواده، و بهداشت و پاکیزگی محل زندگی و محیط کار و… گردد.

گذشته از این موضوع، به هدر رفتن زمان طلایی کار و تلاش و تحصیل و نبود زمان فراغت و تفریح و ورزش بدلیل خانه نشینی، سرعت این مهاجرت را وارد شیب تند خروج اساتید، اطبا، نخبگان، مدیران توانمند، هنرمندان، سرمایه گذاران، ورزشکاران از استان خوزستان که نتیجه آن خروج سرمایه انسانی می باشد، کرده است.

آنچه اراده طبقات مختلف مردم خوزستان را به مهاجرت وا می دارد، نا اُمیدی در اصلاح امور است.
چندین دهه مدیریت ناکارآمد و وعده های توخالی مسئولین، کاسه صبر مردم را لبریز کرده و هر روز بدتر از دیروز را در ذهن جامعه تداعی نموده و راهی جز مهاجرت از این استان باقی نگذاشته است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....