تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 16:07
کد خبر : 116827

سکه پاشی ناخدا در راند اول

سکه پاشی ناخدا در راند اول

عده ای از فعالان بازار سکه می گفتند زود است که سریع برنده و بازنده رقابت ناخدا و دلار را تعیین کرد و باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده ناخدا چه گُلی بر سر قیمت دلار خواهد زد. اقتصاددان: سکه بازان که در روز دوشنبه تا یک قدمی خاکریز ۳۰ میلیون تومان پیشروی

عده ای از فعالان بازار سکه می گفتند زود است که سریع برنده و بازنده رقابت ناخدا و دلار را تعیین کرد و باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده ناخدا چه گُلی بر سر قیمت دلار خواهد زد.

اقتصاددان: سکه بازان که در روز دوشنبه تا یک قدمی خاکریز ۳۰ میلیون تومان پیشروی کرده بودند؛ در روز سه شنبه از فتح کانال یاد شده ناکام شدند.

البته پیش از این هم فعالان بازار گفته بودند با نزدیک شدن سکه به مرز مذکور احتمال اصلاح شدن سکه وجود خواهد داشت.

قیمت سکه دنده معکوس زد

قیمت سکه دیروز به سرعت از مرز ۳۰ فاصله گرفت و به سمت ابتدای کانال ۲۹ برگشت.این پایان ماجرا نبود و سکه بازان حتی نتوانستند کانال ۲۹ میلیون تومان را هم حفظ کنند.

فلز گران بهای داخلی عصر دیروز در حول و حوش ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزان تر از روز دوشنبه معامله شد و در واپسین ساعات معاملات نقدی دیروز در محدوده ۲۸میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

سکه پاشی ناخدا در راند اول

نکته قابل توجه دیروز حذف ربع سکه از بورس کالا بود. به دنبال تغییر و تحولات جدید ارزی در کشور و ایجاد مرکز مبادله ارز و طلا قرار شده عرضه ربع سکه از بورس متوقف شود و این کار در بستر بازار مبادله ای ادامه یابد.

آن طور که در خبرها آمده قرار است در مرحله اول ناخدا ۳۰۰ هزار قطعه ربع سکه عرضه کند.

کاهش قیمت سکه امامی در معاملات دیروز در حالی بود که برخی از معامله گران بازار ارز تهران مدعی بودند که در راند اول مسابقه ناخدا و دلار، قیمت ها افت قابل توجهی نکرده بود.

ناخدا چه گُلی بر سر قیمت دلار خواهد زد؟

عده ای از فعالان بازار می گفتند زود است که سریع برنده و بازنده را تعیین کرد و باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده ناخدا چه گُلی بر سر قیمت دلار خواهد زد.

بنابراین برخی از سکه بازان در انتظار اثرگذاری ناخدا هستند.این دسته می گفتند اگر ناخدا مغلوب طوفان شود احتمال صعودی شدن نرخ سکه محتمل خواهد بود.

زیان‌سکه بازان در صورت کاهش قیمت دلار

با این حال کاهش قیمت دلار ممکن است قدرت افزایشی های بازار سکه را تضعیف کند و سکه بار دیگر در مسیر اصلاح قرار بگیرد. این دسته با اشاره به حباب قابل توجه سکه می گفتند اگر دلار ‌کاهشی شود بازار سکه در سراشیبی قرار خواهد گرفت و این امر به ضرر کسانی است که در روزهای اخیر هیجانی دست به خرید زده بودند می باشد.

پیش بینی قیمت سکه در مرز حساس

از نگاه برخی از تحلیلگران، سکه در شرایط فعلی در موقعیت حساسی قرار دارد. به باور تحلیلگران در صورتی که سکه بازان در روز جاری مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از دست بدهند در مرحله بعد ممکن است سکه به سمت نیمه کانال فوق برگردد و حتی احتمال برگشت تا ابتدای کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

با این حال اگر سکه مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند و بالای این محدوده معامله شود این امر ممکن است موجب ورود سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....