تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 18:17
کد خبر : 76853

سود بیت کوین از وال استریت !

سود بیت کوین از وال استریت !

قیمت بیت کوین در روز یک شنبه همچنان در بالای مرز ۴۱ هزار دلاری باقی ماند. با احتساب این پیش روی بیت کوین در آستانه سومین صعود هفتگی متوالی قرار گرفته است. به گزارش اقتصاددان به نقل از اکوایران، پس از اینکه قیمت پر طرفدارترین رمز ارز جهان در هفته منتهی به ۱۶ ژانویه بیش

قیمت بیت کوین در روز یک شنبه همچنان در بالای مرز ۴۱ هزار دلاری باقی ماند. با احتساب این پیش روی بیت کوین در آستانه سومین صعود هفتگی متوالی قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اکوایران، پس از اینکه قیمت پر طرفدارترین رمز ارز جهان در هفته منتهی به ۱۶ ژانویه بیش از ۱۸ درصد کاهش یافت، برخی از سرمایه گذاران خرد از تکرار وقایع سال ۲۰۱۸ سخن می گفتند. اما در همان مقطع هم برخی از کارشناسان با تکیه بر مستندات کیف پول های بلند مدت این رمز ارز نسبت به بازگشت قیمتی بیت کوین اطمینان داشتند.

اکنون که سه هفته می گذرد به نظر می رسد، تحلیل این دسته از کارشناسان درست از آب درآمده زیر بیت کوین دو هفته متوالی صعود بیش از ۸ درصدی را تجربه کرده است. در هفته ای که گذشته نیز هر چند بیت کوین رشد قابل توجهی نداشت، اما فعلا توانسته است مرز ۴۱ هزار دلاری را حفظ کند.

سود بیت کوین از وال استریت !

صعود ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در روز جمعه، بالاترین رشد روزانه از میانه ماه ژوئن سال گذشته بود، که همراه با افزایش ارزش سهام بخش تکنولوژی وال استریت رخ داد. ارزش سهام شرکت های بزرگ تکنولوژی آمریکا علی رغم انتشار گزارش های پر نوسان درباره درآمد سالانه، آخر هفته صعودی را تجربه کردند. البته برخی تحلیل گران همسویی قیمت بیت کوین با سهام تکنولوژی را یک سوتفاهم بزرگ می دانند. هنگامی که ارزش گذاری در شاخص نزدک سقوط می کند، سرمایه گذاران شروع به نقد کردن موقعیت های خود در بازار بیت کوین می کنند و به نوعی با آن به عنوان نوعی سهام فناوری برخورد می کنند.

عوامل متضاد در بازار طلا

طلا نیز در هفته ای که گذشت توانست ارزش خود را بالای مرز ۱۸۰۰ دلاری حفظ کند. بازار جهانی طلا در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

علی رغم اینکه بسیاری از معاملگه گران بازار بر این عقیده بودند که پس از نشست فدرال رزرو و سیگنال های انقباضی این نهاد، طلا سقوط قیمتی قابل توجهی را تجربه خواهد کرد، فلز زرد فعلا بالای مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاده است. دو عامل اصلی را می توان برای این مقاومت برشمرد. اول تورم فزاینده ای است که کشورهای توسعه یافته را درگیر کرده است و دوم سیگنال های ملایم تری است که پس از نشست فدرال رزرو از سوی مقامات این نهاد به بازارها فرستاده شد. برخی باور دارند فدرال رزرو چالش های زیادی برای افزایش چند مرتبه ای نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ در پیش دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....