تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1400 - 18:09
کد خبر : 59953

سودسازی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری شاهـد با دارایی های ارزشمند در اختیار

سودسازی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری شاهـد با دارایی های ارزشمند در اختیار

چهار دهه پیش شرکت شاهد با سرمایه مشخص و حوزه فعالیت عمدتا در حوزه املاک و مســتغلات وارد بازار سرمایه و فعالیت اقتصادی شد. از میانه دهه هشتاد این شرکت وارد بازار بورس شده و علاوه بر ســرمایه داران شاهد و ایثارگر در دو دهه گذشته سرمایه گذارانی از سراسر کشور با توجه به مزیت

چهار دهه پیش شرکت شاهد با سرمایه مشخص و حوزه فعالیت عمدتا در حوزه املاک و مســتغلات وارد بازار سرمایه و فعالیت اقتصادی شد. از میانه دهه هشتاد این شرکت وارد بازار بورس شده و علاوه بر ســرمایه داران شاهد و ایثارگر در دو دهه گذشته سرمایه گذارانی از سراسر کشور با توجه به مزیت های آن به عنوان سهامدار در آن مشارکت کرده اند.

این شرکت علاوه بر هدف اولیه تاسیس در چند سال گذشته در حوزه های مختلفی مبادرت به مطالعه و آغــاز به کار کرده
که با هدف بررســی اهداف شرکت در آینده و چشم انداز رشد و پیشرفت آن با مدیرعامل این شــرکت یعنی دکتر فتحی پور گفتگویی داشتیم که در ادامه خواهید خواند :

مهم ترین برنامه مدیریت برای آینده مجموعه شرکت سرمایه گذاری شاهد چیست؟

این شرکت ورود به حوزه بانکرینگ در گروه انرژی شرکت شاهد و صنعت توریسم، گردشگری و کشاورزی در گروه عمران و توسعه شاهد و ورود به حوزه انبوه سازی مسکن جهت شرکت فرآوری و توسعه ابنیه شاهد و همچنین تاسیس نیروگاه حرارتی و خورشیدی برای شرکت مولد نیروی شاهد و در گروه بازرگانی فعالیت واردات دارو، تجهیزات پزشکی و با عنایت به رفع توقیف فروشگاههای آزاد شاهد ورود به فری شاپهای ورودی در قالب راه اندازی مجدد فروشگاههای آزاد و به سرانجام رساندن عملیات سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین از اهم موارد در دست اقدام خواهد بود.

ورود بــه حــوزه انــرژی در دســت اقــدام اســت کــه بــه عنــوان نمونــه مــی تــوان بــه بحـث مجـوز بانکرینـگ شـرکت هرمـز انـرژی اشــاره نمــود. همچنیــن ورود بــه تاســیس فروشــگاههای زنجیــرهای شــاهد از جملــه اقداماتـی اسـت کـه شـرکت شـاهد بـه منظـور تنــوع بخشــیدن بــه ســبد فعالیتهــا ، اجــرا نمـوده اسـت. در همیـن راسـتا برنامـه ورود به حـوزه معـدن، کشـاورزی، گردشـگری وصنعت توریســم بعــلاوه صنعــت حمــل و نقــل هوایــی از مصادیـق مهمـی هسـتند کـه در حـال طـی نمــودن مراحــل پایانــی مطالعــات بــرای ورود بــه برنامه هــای اجرایــی شــرکت مــی باشــند.

باتوجه به اتمام سال مالی شرکت شاهد ،سود سال مالی گذشته شرکت به چه میزان و عمدتا از محل چه پروژه ها و شــرکت هایی بوده است؟

باتوجـه به نـگاه اصلاحـی در سـاختار سـرمایه گــذاری در شــرکتهای تابعــه در ســال مالــی گذشــته از محــل ســرمایه گــذاری در بــازار ســرمایه و امــلاک و انــرژی و کشــاورزی گــروه شــاهد قریــب بــه ۴۰۰۰ میلیــارد ریــال ســود در دفاتــر شناســایی نمــوده کــه در مقایســه بــا ســال مالــی گذشــته رشــد۴۰۰درصــدی را نشــان میدهــد کــه امیدواریــم بــا تدابیــر اندیشــیده شــده بــرای ســنوات آتــی ســود حاصـل بـا رشـد کمـی و کیفـی و پایـدار همراه شــود.

پیش بینی شما برای بودجه سال آینده شرکت شاهد چه مبلغی و از چه محلی خواهد بود؟

انتظار مــا تحقــق درآمدهــای پیــش بینــی شــده بــر اســاس ســود عملیاتــی بــرای ســال آتـی اسـت کـه امیدواریـم بـا تـلاش همـکاران بــا رشــد کمــی و کیفــی نســبت بــه ســال گذشــته همــراه باشـد.

آیا تصمیم برای ورود شــرکتهای زیر مجموعه به بورس را دارید ؟

بلــه در ایــن خصــوص مطالعــات متعــدد و منســجمی در رابطــه بــا قابلیــت ســنجی ورود برخـی از شـرکتهای تابعـه در هلدینـگ مالـی و سـاختمانی شـاهد انجـام شـده کـه انشـاالله در صـورت مثبـت بـودن نتایـج بررسـی حتمـا در ایــن خصــوص اقدامــات موثــری صــورت خواهــد پذیرفــت.

شرکت سرمایه گذاری شاهد در سال ۱۳۶۳ به منظور فعالیت در حوزه اقتصادی شرکتی با نام شاهد و در قالب سهامی عام پس از موافقت حضرت امام (ره)تاسیس شد. رهبر انقلاب هدیه ای برای تاسیس شرکت در نظر گرفت و این شرکت با سرمایه اولیه ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و با انجام برنامه ریزی جامع متکی به همکاری و همفکری معنوی تمام ارگانها و نهادهای مسئول در سال ۱۳۶۳از سوی مسئولین محترم بنیاد شهید با شماره ۵۳۵۵۸ در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....