تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 19:09
کد خبر : 70054

سودجویی دلالان از خرید و فروش زمین در شهرک‌های صنعتی

سودجویی دلالان از خرید و فروش زمین در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در خصوص دلالی در واگذاری زمین شهرک های صنعتی و راهکار مقابله با آن توضیحاتی داد. اقتصاددان: علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی یکی از دستاورد‌های نظام است و ۴۸ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در مجموعه شهرک‌های کشور فعالیت دارند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در خصوص دلالی در واگذاری زمین شهرک های صنعتی و راهکار مقابله با آن توضیحاتی داد.

اقتصاددان: علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی یکی از دستاورد‌های نظام است و ۴۸ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در مجموعه شهرک‌های کشور فعالیت دارند که یک میلیون اشتغال ایجاد کرده اند.

او در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: یکی از دلایلی که دلالی در شهرک‌های صنعتی اتفاق می‌افتد ناشی از تفاوت قیمتی بین زمین هایی است که ما با هدف حمایت از صنعت، واگذار می‌کنیم. نحوه واگذاری به این صورت است که طبق قانون با مجوز تاسیسی که صادر می‌شود، زمین را واگذار می‌کنیم و اهلیت سنجی را ما انجام نمی‌دهیم.

رسولیان افزود: اما برای اینکه دلالی اتفاق نیفتد همکاری خوبی با دستگاه قضایی و نظارتی داشتیم . دستگاه قضایی به سازمان ثبت اسناد و اتاق‌های اصناف ابلاغ کرده که هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌های صنعتی ممنوع است و ما هم در این زمینه تذکرات جدی داده ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: دلالی در داخل شهرک‌ها اتفاق نمی‌افتد، اما ممکن است افرادی با قرارداد واگذاری که دارند، بیرون از شهرک با توافق زمین را واگذار کنند. تلاش داریم واگذاری ها در حدی باشد که مشکلی برای صنعتگر واقعی به وجود نیاید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: امسال کار جدی شروع کرده ایم و نقل و انتقال تا پایان کار ممنوع است. کار پس گیری زمین و فسخ قرارداد را با همکاری دستگاه قضایی و نظارتی شروع کردیم و نزدیک به ۷۰۰ هکتار را فسخ کرده ایم.

او تاکید کرد: فرایند الکترونیکی کردن را شروع کردیم و قرار است تمام واگذاری‌ها به صورت شفاف و الکترونیکی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....