تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 21:10
کد خبر : 67847

سهمیه بنزین کدام افراد تغییر می‌کند؟

سهمیه بنزین کدام افراد تغییر می‌کند؟

باتوجه به شرایط اجتماعی و اقلیمی سهمیه مرزنشینان متفاوت خواهد بود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تغییر در روند واریز سهمیه مرزنشینان از عواید حاصل از فروش سوخت خبر داد. عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییرات اعمال شده در روند واریز سهمیه مرزنشینان از عواید حاصل

باتوجه به شرایط اجتماعی و اقلیمی سهمیه مرزنشینان متفاوت خواهد بود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تغییر در روند واریز سهمیه مرزنشینان از عواید حاصل از فروش سوخت خبر داد.

عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییرات اعمال شده در روند واریز سهمیه مرزنشینان از عواید حاصل از فروش سوخت، گفت: در ۵ سال و در قالب ۱۴ نوبت، سهمیه سوخت به حساب مرزنشینان استان واریز شده است.

سود حاصل از محل فروش سوخت واریز شده است؟

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تا مهرماه ۱۳۹۹ طی ۱۴ مرحله، سود حاصل از محل فروش سوخت به حساب مرزنشینان استان واریز شده است.

عابدی ادامه داد: این مقدار برابر میزان سهمیه سوخت تخصیص یافته به مرزنشینان و میزان فروش صورت گرفته به مبلغ ۳۶۶ میلیارد ریال به حساب کل مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز واریز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان این که استانداری در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به حساب هر یک از سرپرستان خانوار مبلغ ۷۱۴ هزار تومان واریز کرده، گفت: با احتساب حدود ۴ هزار نفر جمعیت مرزنشین خراسان جنوبی، این مبلغ از میزان وجوهات واریزی به حساب مرزنشینان در سایر استان‌های مرزی کشور به مراتب بیشتر بوده است.

هدف از طرح تخصیص سهمیه سوخت به مرزنشینان پرداخت چیست؟

عابدی به تشریح اهداف اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت به مرزنشینان پرداخت و گفت: پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی در محدوده مرزی کشور، توسعه روابط تجاری و رونق مبادلات مرزی در بازارچه‌های مرزی، توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی، بهبود معیشت و افزایش درآمد مرزنشینان و مهاجرت معکوس آنان، تثبیت جمعیت و امنیت در مناطق مرزی از مهم‌ترین اهداف در تخصیص این سهمیه به مرزنشینان بود.

به گفته وی؛ هیات وزیران در تاریخ شهریورماه ۱۳۹۰ با هدف کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی در مرز‌های کشور، تأمین تقاضای کشور‌های همسایه، بهبود وضع معیشتی و اشتغال قانونی مرزنشینان و افزایش ضریب امنیتی در مرز‌های کشور، وزارت نفت را موظف کرد با ایجاد جایگاه‌های عرضه سوخت در مرز‌ها و بازارچه‌های رسمی نسبت به فروش فرآورده‌های نفتی به ساکنان روستا‌های مرزی در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز و با قیمت تعادلی اقدام کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در این راستا و طی جلسات متعدد کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، دستورالعمل” رویه اجرایی فروش سوخت مرزی” با رویکرد فروش سوخت به شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و به منظور صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی را ابلاغ کرد.

وی گفت: مطابق رویه اجرایی فروش فرآورده‌های نفتی به ساکنان روستا‌های مرزی، مشمولان این طرح، ساکنان روستا‌های شعاع ۲۰ کیلومتری مرز با لحاظ حریم امنیتی بودند که در خراسان جنوبی نیز روستا‌های مشمول طرح با لحاظ همین حریم تعیین شدند.

عابدی از تغییر در این دستورالعمل گفت و اظهارکرد: با توجه به مصوبه تیرماه ۹۹ هیات وزیران، مشمولان طرح فروش سوخت مرز فقط روستا‌های واقع در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز بدون لحاظ حریم امنیتی تعیین شدند که این موضوع منجر به حذف تعدادی از روستا‌های استان از فهرست دریافت‌کنندگان سهمیه سوخت شد.

به گفته وی؛ بر اساس این مصوبه، عواید حاصل از فروش سوخت از اواخر پارسال به صورت متمرکز توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: در نخستین مرحله به حساب هر یک از مرزنشینان استان مبلغ یک میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۰۰ ریال واریز شده که این مبلغ برای تمام مرزنشینان کشور و ۳ هزار و ۱۶۸ نفر مرزنشین در شعاع ۲۰ کیلومتر خراسان جنوبی، یکسان است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....