تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مهر 1398 - 21:06
کد خبر : 1446

سنگین‌ترین افت شاخص هم‌وزن در چهار ماه اخیر/ انتشار گزارش‌های ۶ماهه، می‌تواند زمینه ساز تغییر باشد

سنگین‌ترین افت شاخص هم‌وزن در چهار ماه اخیر/ انتشار گزارش‌های ۶ماهه، می‌تواند زمینه ساز تغییر باشد

معاملات امروز بازار سهام درحالی پایان یافت که علاوه بر رفتارهای هیجانی محسوس و تاثیرگذار، افت و خیزهای متوالی و فشار عرضه، شاخص کل هم‌وزن با افت نزدیک به سه هزار واحد و ثبت یک رکورد بیشترین روند نزولی را در چهار ماه اخیر پشت سر گذاشت. بسیاری از تحلیل‌گران این مهم را زمینه‌ای برای

معاملات امروز بازار سهام درحالی پایان یافت که علاوه بر رفتارهای هیجانی محسوس و تاثیرگذار، افت و خیزهای متوالی و فشار عرضه، شاخص کل هم‌وزن با افت نزدیک به سه هزار واحد و ثبت یک رکورد بیشترین روند نزولی را در چهار ماه اخیر پشت سر گذاشت. بسیاری از تحلیل‌گران این مهم را زمینه‌ای برای ایجاد یک جریان با اهمیت در دادوستدها تلقی می‌کنند، به طوریکه تحت تاثیر این افت شاخص هم‌وزن، می‌توان انتظار داشت استقبال از سهم‌های کوچک به سمت بزرگان بازار سوق پیدا خواهد کرد.

در همین راستا مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شاخص هم‌وزن، شاخصی است که به طبع نمادهای حاشیه بازار را در برمی‌گیرد، این نمادها طی یکی دو ماه قبل رشد خوبی را پشت سر گذاشتند و به طور طبیعی اصلاح آن‌ها بیشتر از سایر نمادها خواهد بود و در یک هفته گذشته اصلاح تحمیل شده به بازار بیشتر مشمول این نمادها بوده و الباقی بازار به نوعی مدیریت شدند.

وی افزود : رفتارهای فعلی اغلب هیجانی است و این امر مسبب افت اخیر بازار است، به همین منظور پس از گذشت چند روز می‌توان انتظار وضعیت منطقی‌تری را در دادوستدها داشت.

ساسانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رکورد افت چشمگیر شاخص هم‌وزن را می‌توان به عنوان زمینه استقبال بیشتر از شرکت‌های کوچک به سمت بزرگان بازار تلقی کرد یا خیر؟ گفت: در شرایط کنونی نمی‌توان چنین انتظاری داشت، به عبارتی سعی برای این رخداد صورت گرفته اما هنوز نمی‌توان به طور قطع در این مورد اظهار نظر کرد، از طرفی انتشار گزارش‌های ۶ ماهه که طی چند روز آتی روانه کدال خواهد شد می‌تواند زمینه ساز تغییر باشد، اما قدرت لازم در سهم‌های بزرگ همچنان دیده نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خیلی از شرکت حبابی نیستند، اظهار داشت: رشد تعدادی از سهم‌ها همراه با افزایش سودآوری آن‌ها بوده و پس از انتشار کارکردهای مالی، رشد برخی از آن‌ها توجیه خواهد شد؛ اما در کل نمی‌توان از سهم‌ها حبابی چشم پوشی و یا آن را انکار کرد.

ساسانی نسبت به پیش‌بینی بازار سهام طی روزهای آتی تصریح کرد: تا زمانی که شاخص کل بتواند در محدوده نواری فعلی (۳۰۸ تا ۳۳۰ هزار واحد) نوسان داشته باشد، مشکلی متوجه بازار نخواهد شد، اما در صورت تنزل بیشتر بار روانی تحمیلی شرایط را کمی دشوار خواهد ساخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....