تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 16:36
کد خبر : 67585

سقوط قیمت نفت به پایین ۸۰دلار

سقوط قیمت نفت به پایین ۸۰دلار

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در واکنش به تصمیم چین برای برداشت از ذخایر، به پایین‌ترین رکورد شش هفته اخیر نزول کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۴۱ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۹ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید،

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در واکنش به تصمیم چین برای برداشت از ذخایر، به پایین‌ترین رکورد شش هفته اخیر نزول کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۴۱ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۹ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که اوایل معاملات تا مرز ۷۹ دلار و ۶۰ سنت عقب نشینی کرده بود.

بهای معاملات نفت آمریکا ۷۰ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۷ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید.

در پی افزایش فشارهای تورمی که تا حدودی تحت تاثیر افزایش قیمتهای انرژی بوده است، دولت آمریکا به منظور کنترل قیمت نفت برای نخستین بار از چین خواسته است به اقدام هماهنگ در آزاد کردن نفت از ذخایر بپیوندد.

قیمتها در ماه اکتبر که بازار به بهبود سریع تقاضا پس از رفع قرنطینه‌های کرونایی و افزایش تدریجی عرضه اوپک پلاس متمرکز شده بود، به بالاترین رکورد هفت سال اخیر صعود کرده بودند.

تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی نوشتند: اگر دولت بایدن دستور برداشت از ذخایر استراتژیک را صادر کند، می تواند سیگنال سیاسی قوی مخابره کند. اما تولیدکنندگان آمریکایی پس از این زهرچشمی که سرمایه گذاران به دلیل استقراض برای حفاری بیشتر از آنها گرفتند، تمایلی به هزینه بیشتر برای حفاری ندارند.

آژانس بین المللی انرژی و اوپک در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند عرضه بیشتری در چند ماه آینده موجود خواهد شد. اوپک پلاس توافق برای افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را حفظ کرده است تا از لبریز شدن بازار از عرضه بیش از حد جلوگیری کند.

ویویک دهار، تحلیلگر کالا در بانک کامن ولث استرالیا گفت: برداشت از ذخایر استراتژیک تنها قیمتهای نفت را برای مدت کوتاهی پایین می‌برد. احتمال زیادی وجود دارد که بازارها از هم اکنون روی چنین اتفاقی حساب کرده باشند.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد ذخایر نفت هفته گذشته به طور غیرمنتظره کاهش پیدا کرده است. ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۲.۱ میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که تحلیلگران رشد ذخایر به میزان ۱.۴ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

در این بین، موج جدید ابتلا به کووید ۱۹ در اروپا باعث شده است بعضی از دولتها قرنطینه‌ها را دوباره وضع کنند. اتریش دستور قرنطینه افراد واکسینه نشده را صادر کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....