تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 17:13
کد خبر : 92330

سقوط ارزش معاملات ارزهای دیجیتال

سقوط ارزش معاملات ارزهای دیجیتال

آرامش هنوز در بازار رمز ارزها حکمفرماست. قیمت ارزهای اصلی نسبت به دیروز تغییر چشمگیری نداشته اند اما ارزش معاملات به شدت کم شده است. اقتصاددان: امروز بیت کوین نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته و همچنان در حوالی ۲۱۴۰۰ دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی آن هم به مثبت ۸ درصد رسیده که

آرامش هنوز در بازار رمز ارزها حکمفرماست. قیمت ارزهای اصلی نسبت به دیروز تغییر چشمگیری نداشته اند اما ارزش معاملات به شدت کم شده است.

اقتصاددان: امروز بیت کوین نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته و همچنان در حوالی ۲۱۴۰۰ دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی آن هم به مثبت ۸ درصد رسیده که رقم خوبی است.

اما ارزش معاملات بیت کوین نسبت به روزهای گذشته خیلی کم شده و به ۱۶ میلیارد دلار رسیده است. بیت کوین با ارزش بازار ۴۰۸ میلیارد دلاری، در روزهای گذشته اغلب بالای ۳۰ میلیارد دلار در روز معامله می شد اما حالا ارزش معاملات آن کم شده که این نشانه خوبی از نظر تحلیلگران بازار نیست.

تعدادی از تحلیلگران هشدار داده اند که احتمال دارد قیمت بیت کوین دوباره وارد مسیر نزولی شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قیمت تا محدوده ۱۹۰۰۰ دلار حمایت معتبری ندارد. ضمن اینکه در قیمت ۲۲۰۰۰ دلار مقاومت مستحکمی سر راه بیت کوین وجود دارد که عبور و تثبیت بالای آن می تواند نوید یک دوره رشد را بدهد.

البته همه تحلیلگران هم نسبت به آینده بیت کوین بدبین نیستند و تعدادی از آن ها هم دید مثبتی دارند. مارک پالمر یکی از تحلیلگران معروف بازار رمز ارزها پیش بینی کرده که بیت کوین تا سال ۲۰۲۳ به قیمت ۹۵ هزار دلار برسد که این پیش بینی او بازخوردهای فراوان در جامعه تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال داشته است.

رشد اندک اتریوم

اتریوم امروز با رشد ۱٫۵ درصدی نسبت به روز گذشته در حدود قیمت ۱۲۴۰ دلار معامله می شود. بازدهی اتریوم در یک هفته گذشته ۱۸ درصد بوده که از این نظر بیش از دو برابر بیت کوین به خریداران خود سود داده است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته ۱۱ میلیارد دلار بود و ارزش بازار آن ۱۵۰ میلیارد است.

پس از افت اخیر اتریوم گاردین گزارش داد که مصرف برق در شبکه اتریوم تا ۵۰ درصد کاهش یافته چراکه استخراج کنندگان را مجبور به تعطیلی کرده است. اما احتمالا با رشد روزهای گذشته، مجددا استخراج کنندگان کار خود را از سر خواهند گرفت.

رشد آلت کوین ها در مقیاس هفتگی

امروز در آلت کوین ها تقریبا تعادل برقرار است. تعداد آلت کوین های مثبت با تعداد منفی ها تقریبا برابر است و بازار در یک جهت خاص حرکت نمی کند.

بیشترین افت قیمت امروز برای Aave، الروند و هلیوم است که ۴ درصد کاهش قیمت داشته اند. در میان نمادهای مثبت هم سندباکس با رشد ۱۱ درصدی و ایپ کوین با رشد ۱۰ درصدی، بیشترین بازدهی را داده اند.

در مقیاس هفتگی هم همچنان پالیگان در رتبه نخست قرار دارد. پالیگان طی هفته گذشته ۷۲ درصد رشد کرده که یک بازدهی عالی محسوب می شود. سندباکس هم رشد ۶۰ درصدی داشته است.

اما جالب اینجاست که در مقیاس هفتگی به جز بیت کوین کش که ۲٫۵ درصد کاهش قیمت داشته، سایر نمادهای موجود در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار هیچ کدام با افت قیمت مواجه نبوده اند.

کاهش ۲۳ درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به دیروز رشدی کمتر از نیم درصد داشته که هم اکنون به ۹۶۳ میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم با کاهش ۲۳ درصدی، عدد ۴۸ میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای ۵ میلیارد دلار بوده و ۴۱ میلیارد دلار هم در استیل کوین ها معامله شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....