تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 17:55
کد خبر : 13662

سقوط ارزش دلار به پایین‌ترین سطح دو ساله

سقوط ارزش دلار به پایین‌ترین سطح دو ساله

به گزارش رویترز، ارزش دلار آمریکا در روز چهارشنبه به دلیل فشار وارد شده بر فدرال رزرو برای به فکر بودن در خصوص مواضع سیاست‌گذاری مجدد به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، به پایین‌ترین سطح دو ساله سقوط کرد. اقتصاددان: بازارها انتظار دارند سیاست‌گذاران فعلا از انتقاد دست نگاه دارند، اما افزایش نرخ مبتلایان

به گزارش رویترز، ارزش دلار آمریکا در روز چهارشنبه به دلیل فشار وارد شده بر فدرال رزرو برای به فکر بودن در خصوص مواضع سیاست‌گذاری مجدد به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، به پایین‌ترین سطح دو ساله سقوط کرد.

اقتصاددان: بازارها انتظار دارند سیاست‌گذاران فعلا از انتقاد دست نگاه دارند، اما افزایش نرخ مبتلایان و تنش‌ها سبب شده برخی تحلیلگران بتوانند راهنمایی‌هایی جدی را از طرف دولت فدرال پیش‌بینی کنند.

رئیس تحقیقاتی در بانک MUFG اذعان داشت: “این عوامل بدان معناست که ما باید انتظار ارزیابی بدبینانه‌تر از چشم‌انداز رشد اقتصادی داشته باشیم. با توجه به حرکت قابل توجهی که در آخرین جلسه داشتیم، همچنین احتمالا باید انتظار داشته باشیم مقداری توجه روی دلار آمریکا باشد.”

در برابر سبد سایر ارزهای رایج، ارزش دلار با ۰٫۴درصد کاهش به ۹۳٫۴۱ رسید که پایین‌ترین سطح آن از ژوئن ۲۰۱۸ بود. میزان آن از زمان آخرین جلسه فدرال رزرو ۳درصد تضعیف شده، زیرا از آن زمان بدهی خزانه‌داری ایالات متحده در معیار بازدهی، بیش از ۲۰بیت بر ثانیه سقوط کرده است.

شاخص اعتماد مصرف‌کنند در ایالات متحده بیش از حد انتظار در ماه ژوئیه کاهش یافته و قدرت آن در دو ماهی که وضعیت بهبود یافت از دست رفته؛ که در نشانه‌ای دیگر، افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ سبب کاهش مصرف می‌شود.

رئیس استراتژیست FX در اوراق بهادار Nomura گفت: “با توجه به نگرانی‌ها در خصوص موج دوم ابتلا، بازارها گمان می‌کنند فدرال رزرو احتمالا موضع‌گیری سیاست‌گذاری جدیدی اتخاذ کند.”

گفتنی است؛ یورو با ۰٫۳درصد رشد، به ارزش ۱٫۱۷۶۲دلار معامله شد، اگرچه از بالاترین سطح ۲۲ماهه خود در روز دوشنبه با ارزش ۱٫۱۷۸۱۵دلار پایین‌تر است. همچنین دلار با کاهش ۰٫۲۵درصدی یک روزه، ۱۰۴٫۸۲ین معامله شد.

سرمایه‌گذاران همچنین باید مراقب هرگونه نشانه‌ای مبنی بر افزایش بدهی‌های طولانی مدت فدرال رزرو، افزایش بازده سرمایه یا تورم بالاتر از آنچه در گذشته اعلام شده بود، زمانی که جلسه دو روزه آن در چهارشنبه به پایان می‌رسد، باشند.

تضعیف ارزش دلار همچنین سبب رشد دلار استرالیا و معامله این ارز در قیمت ۰٫۷۱۸۵دلار شد؛ پس از اینکه آمار نشان می‌داد قیمت‌های فروش در سه ماهه دوم سال به رکورد پایین‌ترین حد خود رسید، بالاترین سطح ۱۵ماهه خود را تجربه کرد. / پ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....