تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 15:18
کد خبر : 114814

سقوط آزاد ارزش لیر ترکیه

سقوط آزاد ارزش لیر ترکیه

پول ترکیه به دلیل قدرت دلار و ریسک‌های ژئوپلیتیکی تحت فشار است و لیر با ثبت رقم ۱۸.۸۵ در برابر دلار به رکورد جدیدی رسید. اقتصاددان: ارز‌های بازار‌های نوظهور پس از افزایش شدید دلار در روز جمعه در پی گزارش قوی مشاغل ایالات متحده، تحت فشار قابل توجهی قرار گرفتند که نشان می‌دهد فدرال رزرو

پول ترکیه به دلیل قدرت دلار و ریسک‌های ژئوپلیتیکی تحت فشار است و لیر با ثبت رقم ۱۸.۸۵ در برابر دلار به رکورد جدیدی رسید.

اقتصاددان: ارز‌های بازار‌های نوظهور پس از افزایش شدید دلار در روز جمعه در پی گزارش قوی مشاغل ایالات متحده، تحت فشار قابل توجهی قرار گرفتند که نشان می‌دهد فدرال رزرو ممکن است برای مدتی طولانی در مسیر انقباض باقی بماند.

پس از هشدار واشنگتن به آنکارا در مورد صادرات مواد شیمیایی و سایر محصولات به روسیه که مسکو می‌تواند در جنگ خود در اوکراین از آن‌ها استفاده کند، نشانه‌هایی مبنی بر اینکه ایالات متحده برای اجرای سیاست‌های سخت گیرانه‌تر تحریم‌ها فشار خواهد آورد، ظاهر شد.

بازار‌ها همچنین در حال پیش بینی عواقب زمین لرزه‌ای که امروز دوشنبه در مرکز ترکیه و شمال غرب سوریه به بزرگی ۷.۸ ریشتر رخ داد و تاکنون صد‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته و ساختمان‌ها در سراسر منطقه فرو ریخته است، هستند؛ و تا ساعت ۰۷:۰۰ به وقت گرینویچ، لیر ضرر‌های خود را جبران کرد و به معاملات در سطح پایدار بازگشت.

آخرین باری که لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح خود رسید در ۲۶ دسامبر بود که در برابر دلار به ۱۸.۸۴۴ کاهش یافت.

این ارز از ابتدای سال تاکنون حدود ۱ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....