تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 15:04
کد خبر : 1054

سرویس‌ بهداشتی‌ کدام مناطق تهران وضعیت بدتری دارد؟/ اختلاف ۲۰۰۰تایی آمار سازمان زیباسازی و شورا درباره تعداد توالت‌ها!

سرویس‌ بهداشتی‌ کدام مناطق تهران وضعیت بدتری دارد؟/ اختلاف ۲۰۰۰تایی آمار سازمان زیباسازی و شورا درباره تعداد توالت‌ها!

ناهید خداکرمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آمار واقعی سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر تهران به خبرنگار اقتصاد‌آنلاین گفت: سرویس بهداشتی و پراکندگی آن در شهر یک مسئله بسیار مهم و در عین حال پیچیده است. مطابق با تکلیفی که در برنامه پنج ساله سوم بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده است باید به

ناهید خداکرمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آمار واقعی سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر تهران به خبرنگار اقتصاد‌آنلاین گفت: سرویس بهداشتی و پراکندگی آن در شهر یک مسئله بسیار مهم و در عین حال پیچیده است. مطابق با تکلیفی که در برنامه پنج ساله سوم بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده است باید به تناسب جمعیت و پراکندگی آن، سرویس‌های بهداشتی در دسترس مردم قرار گیرد و ردیف بودجه ویژه‌ای به این امر اختصاص داده شده است.

او با اشاره به اقدامات کمیته سلامت شورای شهر تهران برای ارزیابی وضعیت سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، اظهار کرد: سرشماری ما به سه شکل بود؛ اول اینکه از سازمان زیباسازی به عنوان متولی این حوزه آماری درباره تعداد دستشویی‌ها، پراکندگی‌ و مکان‌یابی‌شان دریافت کردیم. در مرحله دوم همین آمار را به تفکیک هر منطقه به همراه آدرس، محل و شرایط‌شان در خواست کرده و در نهایت تیمی متشکل از متخصصان حوزه محیط‌زیست و بهداشت را مامور کردیم که به صورت تصادفی از مکان‌هایی که سرویس بهداشتی دارند، بازدید کنند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: طی بررسی‌ها مشخص شد که وضعیت سرویس‌های بهداشتی در بعضی از مناطق مثل منطقه۷ بسیار خوب است؛ یعنی هم به اندازه کافی وجود دارد و هم تمیز هستند. اما در برخی دیگر از مناطق به ویژه مناطق مرکزی که رفت و آمد زیاد است، وضعیت مناسب نیست.

خداکرمی با اشاره به چرایی این موضوع گفت: زمانی که کمبود سرویس بهداشتی را در برخی مناطق بررسی کردیم متوجه شدیم که در مواردی شهرداری صلاح دیده در نقطه‌ای سرویس بهداشتی ایجاد کند اما ساکنان منطقه ممانعت کرده و زمین مناسب در اختیار آن‌ها نگذاشته‌اند.

او اضافه کرد: در برخی نقاط مثل اطراف بازار بزرگ، شهرداری زمین ندارد و در عین حال کسبه با ایجاد مانع اعلام کرده‌اند که نباید در اطراف محل کارشان دستشویی ایجاد شود زیرا ممکن است قیمت ملکشان را پایین بیاورد و یا عوارض برای آن‌ها داشته باشد.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی برخی مناطق مانند منطقه ۹، محل تجمع کارتن خواب‌ها، معتادان و افراد آسیب دیده اجتماعی است که وضعیت را اسفبار کرده است، گفت: قطعا یک خانم به دلیل نگرانی‌هایی که وجود دارد از این دستشویی استفاده نمی‌کنند. ساکنان محل نیز اعلام می‌کنند که این سرویس‌ها به کلونی و تجمع افراد معتاد تبدیل شده است. در منطقه ۱۱ و ۱۲ نیز شاهد این مسئله هستیم.

خداکرمی درباره آمار واقعی سرویس‌های بهداشتی گفت: مطابق با گزارش سازمان زیباسازی بیش از ۹ هزار سرویس بهداشتی وجود دارد؛ اما بر اساس جمع بندی گزارش از مناطق که کمیته سلامت انجام داد، حدود ۲هزار سرویس اختلاف وجود دارد. بخشی از این اختلاف به دلیل بسته بودن تعدادی از سرویس‌های بهداشتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

خداکرمی همچنین در پایان گفت: یکی از اشکالاتی که در ساختار بودجه‌ریزی وجود دارد این است که سالانه به هر منطقه‌ای بودجه‌ای اختصاص داده می‌شود تا تعدادی دستشویی را تعمیر کند و یا شیوه نگهداری‌اش را ابلاغ می‌کند، این در حالی است که برخی از مناطق نیازی به این بودجه ندارند و باید در سال‌های آتی تعدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....