تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 14:15
کد خبر : 71557

سردرگمی مترو تهران در مواجهه با رفتارهای متناقض مسافران

سردرگمی مترو تهران در مواجهه با رفتارهای متناقض مسافران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درخصوص حضور آقایان در واگن‌های مختص بانوان و نیز دستفروشان و متکدیان گفت: واکنش‌های ضد و نقیض برخی مسافران و درخواست‌های آنها ما را دچار دوگانگی کرده که آیا از حق طبیعی مسافران به خصوص بانوان که روزانه مطالبه می‌کنند باید حمایت کنیم یا به آن توجه نکنیم. اقتصاددان: مهدی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درخصوص حضور آقایان در واگن‌های مختص بانوان و نیز دستفروشان و متکدیان گفت: واکنش‌های ضد و نقیض برخی مسافران و درخواست‌های آنها ما را دچار دوگانگی کرده که آیا از حق طبیعی مسافران به خصوص بانوان که روزانه مطالبه می‌کنند باید حمایت کنیم یا به آن توجه نکنیم.

اقتصاددان: مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در نشست صمیمی با ۴ نفراز کارکنان امور ایستگاه های شرکت بهره برداری مترو، ضمن دلجویی از آنها که از ورود آقایان به واگن بانوان و دستفروشان ممانعت کرده بودند، تقدیر کرد و درباره درگیری‌های چند روز گذشته برخی از مسافران آقا که قصد ورود به واگن بانوان را داشتند، توضیحاتی را ارائه کرد.
آرامش روانی شهروندان خدشه‌دار شده

وی تصریح کرد: با حضور دستفروشان و متکدیان آرامش روانی شهروندان در شهر بزرگ زیرزمینی با این حجم از تردد که بحث بسیار مهمی است، خدشه دار شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه یادآور شد: به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت نامناسبی که در معیشت خانواده ها شکل گرفته، تردد دستفروشان و متکدیان همانطور که در شهر اتفاق می‌افتد، زیر زمین هم رخ می‌دهد.

مخاطرات فرهنگی و اجتماعی حضور متکدیان و دستفروشان در مترو

وی گفت: این اتفاق مخاطرات فرهنگی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد و مشکلات متعددی را هم به لحاظ سمعی و بصری ایجاد کرده است.

شایسته‌اصل اضافه کرد: حضور اینگونه افراد در مترو، جدای از مسئله اقتصادی، آرامش روانی و هویت شهر را برهم زده است و این مسئله ای است که باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد.

درخواست از شهرداری و قوه قضائیه برای رفع خلأ قانونی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: این موضوع باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مطرح شود و من از مسئولان شهر، دکتر زاکانی به عنوان شهردار تهران و دوستانم در قوه قضائیه می خواهم ‌کمک و حمایت های خود را برای رفع هرگونه خلأ قانونی برای این موضوع و حمایت از همکارانم بگذارند.

ماجرای درگیری مأموران مترو با بعضی از مسافران

وی با اشاره به اینکه یکی از همکاران ما با بیش از ۲۸ سال سابقه کار در یکی از ایستگاه های مترو در پی اعتراض بانوان، مانع ورود مسافر آقا به واگن بانوان شده بود اما مورد ضرب و شتم قرار گرفت، گفت: اگر چهره و عکس ایشان را ببینید، متوجه می شوید که ایشان بسیار آرام و متین است و صبورانه از آن مسافران جوان خواهش کرده بود که واگن بانوان را ترک کنند و به جای اینکه واکنش مثبتی ببیند، مورد فحاشی و حرکت پرخاشگرانه قرار می گیرد. در این میان متاسفانه به خاطر درگیری، مشتی توسط مسافر به صورت ایشان وارد و باعث شکستی بینی ایشان شده است.

شایسته‌اصل گفت: از اصحاب رسانه انتظار می رود که چنین مسائلی را پوشش رسانه ای داده و این آگاهی را به مردم بدهند که در هنگام مواجه با مواردی مشابه این حادثه با پرسنل خدوم متروی تهران همکاری داشته باشند و مقابل آنها نایستند.

واکنش‌های ضد و نقیض بانوان به ورود آقایان به واگن مختص آنها

وی ادامه داد: برخی از بانوان در مقابل پرسنل مترو که از ورود آقایان، متکدیان و دستفروشان به واگن ویژه بانوان ممانعت می کنند، موضع گرفته و از آنها دفاع می کنند. این در حالی است که ما روزانه با حجم بسیار زیادی از شکایات مردمی برای مقابله با ورود آقایان به واگن بانوان روبرو هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه ماموران ما در هنگام مواجهه با این افراد با دفاع مسافران روبرو می شوند، گفت: واکنش های ضد و نقیض برخی مسافران و درخواست های آنها ما را دچار دوگانگی کرده که آیا از حق طبیعی مسافران به خصوص بانوان که روزانه مطالبه می کنند باید حمایت کرد یا توجهی به آن نکنیم.

برخی مواقع ارزش و ضد ارزش جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند

وی افزود: اصحاب رسانه می توانند به ایجاد گفتمان درست، باز شدن مسائل و ترویج ارزش ها و ضد ارزش ها ورود کنند. متاسفانه در فضای اجتماعی و عملیات روانی که در جامعه ما شکل می گیرد، برخی مواقع ارزش و ضد ارزش جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند. در اینجا نقش اصحاب رسانه پر رنگ تر است، چراکه آنها باید ورود کنند.

شایسته‌اصل بیان کرد: اصحاب رسانه ضمن ورود به این موضوع با حضور در ایستگاه ها و واگن های مترو نظرات و مطالبات مسافران را جویا شوند که چگونه با این افراد برخورد شود.

در پایان این جلسه از بهروز قدمی از ایستگاه دانشگاه امام علی(ع)، اصغر طالبی از ایستگاه تهران (صادقیه)، نادر سید اشرفی از ایستگاه طرشت و امیر حاجی آخوندزاده از ایستگاه رودکی تقدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....