تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آذر 1398 - 13:33
کد خبر : 3507

سردرگمی بودجه با افزایش قیمت بنزین/ انعکاس بین‌المللی ۶۰میلیون نفر یارانه‌بگیر مناسب نبود

سردرگمی بودجه با افزایش قیمت بنزین/ انعکاس بین‌المللی ۶۰میلیون نفر یارانه‌بگیر مناسب نبود

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ روز جاری دولت حساب دخل و خرج یک سال آینده خود را برای بحث و بررسی در اختیار نمایندگان مردم قرار داد. اما بودجه سال آینده تفاوت قابل توجهی با سال‌های قبل دارد چراکه علاوه بر گزینه کاهش شدید درآمدهای نفتی، بلا تکلیفی تاثیر افزایش قیمت بنزین در

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ روز جاری دولت حساب دخل و خرج یک سال آینده خود را برای بحث و بررسی در اختیار نمایندگان مردم قرار داد. اما بودجه سال آینده تفاوت قابل توجهی با سال‌های قبل دارد چراکه علاوه بر گزینه کاهش شدید درآمدهای نفتی، بلا تکلیفی تاثیر افزایش قیمت بنزین در جبران کسری بودجه همچنان پاشنه آشیل بودجه سال ۹۹ است.

در این رابطه مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: متاسفانه شاهد نوعی تعارض میان رفتار و گفتار دولت هستیم چراکه تا پیش از این گزارش شده بود که ۴۰هزار میلیارد تومان بابت یارانه نقدی پرداخت می شود و اخیرا نیز در طرح کمک معیشتی قرار است ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شود و به علاوه این که همچنان ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی و دارو تعلق می گیرد. لاهوتی تاکید کرد این آمارها با اذعان دولت مبنی بر کسری بودجه و یافتن راهی برای جبران آن چندان هم‌خوانی ندارد.

وی در اعتراض به نحوه عملکرد دولت در اطلاع رسانی و مخاطب قرار دادن مردم گفت: دولت به جای پرداخت کمک معیشتی، اگر مسئله را با صداقت با مردم مطرح می کرد، می توانست موضوع افزایش قیمت بنزین برای همیشه حل و فصل کند.

لاهوتی ضمن اعلام مصرف ۱۰۰ میلیون لیتری بنزین در کشور گفت: آمارهاو سوابق نشان می دهد که باوجود سهمیه بندی، مصرف بنزین نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز پیدا کرده است. بنابراین عواید این طرح تنها تقسیم ۳۰ هزار میلیارد تومان میان بخشی از مردم و هزاران میلیارد تومان خسارت به باقی مردم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعلام کمک معیشتی برای ۶۰ میلیون نفر، بازتاب مناسبی در دنیا نداشته گفت: وقتی دولت اعلام می کند که به ۶۰ میلیون نفر یارانه اختصاص می یابد یعنی ۷۵ درصد جمعیت ایران در شرایطی هستند که مستحق دریافت کمک دولت هستند و انتشار این موضوع در دنیا عواقب ناخوشایندی برای کشور به همراه دارد و پیام بدی را از ایران به دنیا مخابره می کند. چراکه ایران کشور ثروتمندی است و نباید اقتصادش درگیر یارانه باشد.

لاهوتی شرایط پیش آمده را درخور ملت ایران نمی‌داند معتقد است یکبار برای همیشه اقتصاد از ریشه باید درمان شود و در این درمان، مردم می‌توانند نقش اصلی داشته باشند اگر دولت بخواهد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....