تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 23:38
کد خبر : 61073

سبوس ها را به دامداران تحویل ندادند، همه کپک زد

سبوس ها را به دامداران تحویل ندادند، همه کپک زد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران از عدم تحویل سبوس با قیمت تعیین شده در سامانه سبوس یعنی ۱۴۰۰ تومان، انباشت سبوس‌ها و کپک زدن آنها در انبارها خبر داد. مجتبی عالی  اظهار کرد: در مرداد ماه دامداران و شرکت ها در سامانه سبوس، سبوس مورد نیاز خود را با قیمت ۱۴۰۰ تومان خریداری کردند ولی این

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران از عدم تحویل سبوس با قیمت تعیین شده در سامانه سبوس یعنی ۱۴۰۰ تومان، انباشت سبوس‌ها و کپک زدن آنها در انبارها خبر داد.

مجتبی عالی  اظهار کرد: در مرداد ماه دامداران و شرکت ها در سامانه سبوس، سبوس مورد نیاز خود را با قیمت ۱۴۰۰ تومان خریداری کردند ولی این اقلام به آنها تحویل داده نشد. به عبارت دیگر کارخانه‌داران نه تنها این قیمت تعیین شده در سامانه را رعایت نکردند بلکه حتی اعلام کردند براساس نامه های وزرات صمت دامداران بایستی سبوس را با قیمت ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان خریداری کنند.

وی ادامه داد: دامداران نیز تمایل به خرید سبوس با قیمت‌های بالا نداشتند و این سبوس ها بر روی هم انباشته شد. در نهایت به دلیل این انباشت و رطوبت بالا تمام این سبوس ها کپک زد. البته برخی از کارخانه‌داران توانستند با نرخ آزاد بخشی از سبوس هایشان را بفروشند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اضافه کرد: نامه نگاری‌های بسیاری در این زمینه شد. در نهایت ۸۰ درصد این سبوس ها را وقتی تحویل دادند که همه آنها کپک زده بود و بایستی معدوم می شدند.

وی تصریح کرد: وقتی قیمت سبوس در سامانه ۱۴۰۰ تومان تعیین شده فروش آن بیش از این قیمت معنی ندارد. متاسفانه این ماه هم سبوس با قیمت ۱۴۰۰ تومان در سامانه قرار گرفته ولی هنوز به دامداران  تحویل داده نشده است.

عالی با بیان اینکه ۲۸ درصد غذای دام سبوس است و از مردادماه تاکنون ۳۰ درصد از آن تامین شده، گفت: اگر قرار براین باشد که قیمت سبوس بالا برود طبیعتا قیمت شیر و گوشت هم افزایش خواهد داشت. زیرا شیرخام در براساس سبوس ۱۴۰۰ تومانی قیمت گذاری شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در پایان افزود: همچنان در حال نامه نگاری هستیم تا این مشکل برطرف شود. یعنی به جای اینکه به فکر تولید باشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم درگیر کارهای بیهوده هستیم. متاسفانه در نامه های ستاد تنظیم بازار شیطنت های خاصی وجود دارد و موارد دوپهلو ذکر می شود. به بیان دیگر مستقیم گفته نمی شود وقتی در سامانه قیمت مشخصی وجود دارد، فروش بیش از آن قیمت نباید اتفاق بیوفتد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....