تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 11:36
کد خبر : 66788

سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی عامل گرانی مسکن

سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی عامل گرانی مسکن

 موجران هوای مستاجران را داشته باشند حضرتی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل گفت: سایت های مجازی مسکن همچون دیوار و شیپور از عوامل اصلی گرانی مسکن هستند. خداویردی حضرتی  با اشاره به افزایش قیمت تمامی کالاها در سال های اخیر اظهار کرد: مسکن هم به عنوان کالای مصرفی و هم به عنوان کالای سرمایه ای

 موجران هوای مستاجران را داشته باشند

حضرتی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل گفت: سایت های مجازی مسکن همچون دیوار و شیپور از عوامل اصلی گرانی مسکن هستند.

خداویردی حضرتی  با اشاره به افزایش قیمت تمامی کالاها در سال های اخیر اظهار کرد: مسکن هم به عنوان کالای مصرفی و هم به عنوان کالای سرمایه ای با افزایش قیمت همراه بود اما همین گرانی باعث شده تا قدرت خرید مردم کاهش یابد که این مسئله در حال حاضر رکود بازار مسکن را به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نبود برنامه مدون برای بخش مسکن، عرضه و تقاضا در استان همخوانی ندارد، تصریح کرد: گرانی مسکن موجب شده تا قدرت خرید خانوارها کاهش یابد از سوی دیگر شاهد افزایس بیش از حد میزان اجاره بها هستیم.

وی به طرح مسکن ملی اشاره کرد و افزود: در صورت تحقق وعده های دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد در سال، این امیدواری وجود دارد که قیمت مسکن در آینده با کاهش همراه باشد.

حضرتی سایت های مجازی مسکن همچون دیوار و شیپور را از عوامل گرانی مسکن عنوان کرد افزود: متاسفانه در این قبیل سایتها، قیمت گذاری ها، غیرکارشناسی است که دود حاصل از آن، به چشم مردم و البته مشاورین املاک می رود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل در خصوص نرخ کمیسیون بنگاه ها در خرید و فروش و اجاره ملک نیز گفت: کمیسیون بنگاه،  براساس قانون سال ۹۵ است و مشاوران املاک در اردبیل نیز به آن پایبند هستند.

وی به افزایش سرسام اور میزان اجاره بها در سطح استان اشاره کرد و افزود: مشاوران املاک سال گذشته پویش « ممنوعیت دادن اجاره نامتعارف» را اجرایی کردند که این پویش تاحدودی تاثیرگذار بود که در تلاش هستیم در سال جاری نیز این پویش را اجرایی کنیم.

حضرتی با بیان اینکه در سال های اخیر هیچ گونه نظارتی برقیمت مسکن و اجاره وجود نداشت گفت: ما از همه شهروندان انتظار داریم که در میزان اجاره بها و…، رعایت انصاف را مدنظر داشته باشند و در این وضعیت نابسامان بازار مسکن، رعایت حال همدیگر را داشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل در پایان در خصوص قراردادهای منعقد شده بین افراد بدون دخالت بنگاه داران اظهار کرد: توصیه ما این است که طرفین قرارداد، معاملات خود را از طریق مشاوران املاک دارای پروانه انجام دهند تا در صورت بروز مشکل احتمالی نیز، هم بنگاه داران و هم اتحادیه مشاوران املاک بتوانند برای حل مشکلات طرفین اقدام قانونی انجام دهند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....