تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1400 - 21:25
کد خبر : 58792

ساعت هوشمند و محتوای آی کلود سارقان را لو داد

ساعت هوشمند و محتوای آی کلود سارقان را لو داد

گروهی از سارقان که با استفاده از ساعت هوشمند اپل مجرم دیگری را ردیابی و از او سرقت کرده بودند، با بررسی تصاویر و پیام های ذخیره شده در آی کلود حساب های کاربری شان به دام افتادند. ساعت هوشمند اپل قابلیت‌های جالبی دارد و پیش از این نیز به نجات جان مردی که در

گروهی از سارقان که با استفاده از ساعت هوشمند اپل مجرم دیگری را ردیابی و از او سرقت کرده بودند، با بررسی تصاویر و پیام های ذخیره شده در آی کلود حساب های کاربری شان به دام افتادند.

ساعت هوشمند اپل قابلیت‌های جالبی دارد و پیش از این نیز به نجات جان مردی که در رودخانه افتاده بود کمک کرده بود یا جان یک دوچرخه سوار در انگلیس را نجات داده بود. اما اکنون به نظر می‌رسد اپل واچ یک کاربرد دیگر نیز دارد.

طبق گزارشی از وزارت دادگستری آمریکا ،۷ سارق که با استفاده از اپل واچ اقدام به ردیابی و سرقت ۵۰۰ هزار دلار از یک فرد مشکوک به دلالی مواد مخدر کرده بوده‌اند، به دام پلیس افتاده‌اند.

ساعت هوشمند و محتوای آی کلود سارقان را لو داد

این مجرمان ساعت هوشمند را به سپر خودروی قربانی متصل و او را در منطقه کانکتیکت ردیابی کردند. طبق گزارش‌ها دارن لیندزی رهبر ۳۰ ساله این گروه از مجرمان در طرح خرید اپل واچ اپراتور AT&T ثبت نام کرده بود. او در ۱۸ جولای ۲۰۲۰ میلاد همراه دو همدست خود خودروی قربانی را تا پارکنیگ هتلی دنبال کرد و پنجره آن را شکست تا مواد مخدر و پول در وسیله نقلیه بیابد.

اما این ۷ مجرم پس از آنکه چیزی در خودرو نیافتند، محل را ترک کردند اما همچنان در کمین راننده خودرو بودند. روز بعد آنها قربانی را به زور سوار یک خودرو کردند که وی پس از ضرب و شتم کلید کارت اتاق هتلش را به آنها داد. پس از آن یکی از مجرمان همراه کیسه‌ای حاوی ۵۰۰ هزار دلار از اتاق خارج شد. پس از آن مجرمان قربانی را در محلی خارج از شهر رها کردند.

رهبر این گروه مجرم عکسی از انبوه پول نقد در آی کلود حساب کاربری خود آپلود کرد. یکی دیگر از اعضای گروه نیز عکس مشابهی را گرفت که صورتش نیز مشخص بود.

جالب آنکه چند مدرک مربوط به سرقت از جمله پیام‌هایی درباره رمز ساعت هوشمند از طریق آی کلود حساب کاربری سارقان، آنها را لود دارد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....