تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1399 - 16:45
کد خبر : 11659

زیان‌دهی سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز صدای اعضای شورای شهر را درآورد

زیان‌دهی سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز صدای اعضای شورای شهر را درآورد

نایب‌رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه فروش کشتارگاه منوط به نظر اعضای شورای شهر است، گفت: اگر نظر درباره فروش باشد باید هرچه زودتر انجام پذیرد؛ دستگاه‌ها فروخته شود و اراضی باقی بماند تا جلوی ضرر‌دهی بیشتر گرفته شود. به گزارش اقتصاددان: از تبریز، گزارش حساب‌رسی کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در سال‌های ۹۶ و

نایب‌رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه فروش کشتارگاه منوط به نظر اعضای شورای شهر است، گفت: اگر نظر درباره فروش باشد باید هرچه زودتر انجام پذیرد؛ دستگاه‌ها فروخته شود و اراضی باقی بماند تا جلوی ضرر‌دهی بیشتر گرفته شود.

به گزارش اقتصاددان: از تبریز، گزارش حساب‌رسی کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در سال‌های ۹۶ و ۹۷ یکی از دستور جلساتی بود که در صد و نود و یکمین جلسه  شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

ذبح روزانه ۱۴۰ دام سنگین در کشتارگاه شهرداری تبریز

کریم قدرتی مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز دو مقوله تحقق سلامت و تامین امنیت غذایی شهروندان را از جمله اهداف این سازمان دانست و اظهارداشت: مسئولان استانی بر حفظ مالکیت کشتارگاه صنعتی توسط شهرداری تبریز اتفاق نظر دارند و نباید مشکلات پیش آمده باعث شود تا شهرداری درصدد واگذاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات سازمان از ۵۰ دام سنگین در روز به ۱۴۰ دام سنگین رسیده است که نقش بسزایی در کنترل و تامین گوشت شهر دارد، درآمد شهرداری پیش تر از عوارض ذبح بود ولی بعدا راه های بهتری تعریف شد.

سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز مجموعه‌ای زیان‌ده است

سونیا اندیش نایب‌رئیس شورای شهر تبریز با انتقاد از رویه نادرست حسابرسی‌ها در جلسات شورای شهر، اظهار داشت: هدف از حسابرسی شهرداری و سازمان‌ها مشخص شدن وضعیت و رفع موانع و معضلات است و نباید بی اعتنایی صورت پذیرد.

وی کشتارگاه را مجموعه‌ای زیان ده توصیف کرد و ادامه داد: باید هر‌چه زودتر نسبت به فروش یا حل مشکلات آن اقدام شود؛ مشکلات مربوط به اراضی و عدم تعامل اداره کل منابع طبیعی با شهرداری ازجمله موانع پیش روی کشتارگاه است.

اندیش با اشاره به اینکه فروش کشتارگاه منوط به نظر اعضای شورای شهر است، عنوان کرد: اگر نظر درباره فروش باشد باید هرچه زودتر انجام پذیرد؛ دستگاه‌ها فروخته شود و اراضی باقی بماند تا جلوی ضرر دهی بیشتر گرفته شود.

کشتارگاه به حیات خلوت بعضی از افراد تبدیل ‌شده است

محمد فرج‌قلی‌زاده با بیان این که کشتارگاه به حیات خلوت بعضی از افراد تبدیل‌شده است، تصریح کرد: این سازمان در سال ۹۷ حدود ۱۳۰ برابر زیان انباشته دارایی دارد، در صورتی که باید سود هنگفتی داشته باشد؛ شهرداری بدون دلیل برای این سازمان چندین سال است که هزینه می‌دهد.

وی فروش کشتارگاه را مورد تأکید قرارداد و ابراز داشت: چندین سال در بودجه‌بندی فروش کشتارگاه ذکرشده بود اما امسال باید عملی شود.

محمدباقر بهشتی با تأکید بر این‌که تصمیمات نهایی در رابطه با کشتارگاه شهرداری تبریز باید در جلسه‌ای جداگانه بررسی شوند، گفت: این‌که کشتارگاه سازمان باشد یا شرکت باید اعضای شورای شهر تصمیم بگیرند؛ البته به این وضع کشتارگاه واگذاری رایگان آن باز هم سود حساب می‌شود.

سرانجام خصوصی‌سازی، خودمانی‌سازی است

کریم صادق زاده از واگذاری کشتارگاه انتقاد کرد و ابراز داشت: خصوصی‌سازی به عبارت بهتر خودمانی سازی است که در سایه آن همیشه دولت و مردم متضرر شده‌اند و منافع آن برای افراد خاصی بوده است.

وی با تأکید بر این‌که باید دقت ویژه‌ای به حق‌وحقوق کارگران شود، تصریح کرد: شهرداری خود باید این سازمان را به‌صورت شرکت مدیریت کند و سود آن را مدیریت کند.

به گزارش اقتصاددان:حسابرسی سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به صورت مشروط تایید شد و اعضا با افزایش مبلغ هزینه حسابرسی سازمان‌ها و مناطق شهرداری موافقت کردند.

اعضای شورای شهر بر واگذاری کشتارگاه اتفاق نظر دارند

شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه اکثریت اعضای شورای شهر بر واگذاری این مجموعه اتفاق نظر دارند که تصمیماتی در این رابطه گرفته خواهد شد.

در نهایت گزارش حسابرسی کشتارگاه با انجام تکالیف و افزایش مبلغ حسابرسی‌ها تصویب شد.ع/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....