تاریخ انتشار : جمعه 24 تیر 1401 - 20:21
کد خبر : 94455

زنگ خطر بازگشت ترامپ به کاخ سفید

زنگ خطر بازگشت ترامپ به کاخ سفید

اکونومیست این هفته دو طرح جلد انتخاب کرده است؛ در نسخه آمریکای خود با عنوان «دموکرات‌ها، بیدار شوید!» نسبت به بازگشت ترامپ در صورت انفعال تیم بایدن هشدار داده است. این نشریه اقتصادی که کمتر در حوزه سیاست می‌نویسد، این بار خرق عادت کرده و ضمن اشاره به محبوبیت بسیار پایین جو بایدن، توصیه‌هایی به

اکونومیست این هفته دو طرح جلد انتخاب کرده است؛ در نسخه آمریکای خود با عنوان «دموکرات‌ها، بیدار شوید!» نسبت به بازگشت ترامپ در صورت انفعال تیم بایدن هشدار داده است. این نشریه اقتصادی که کمتر در حوزه سیاست می‌نویسد، این بار خرق عادت کرده و ضمن اشاره به محبوبیت بسیار پایین جو بایدن، توصیه‌هایی به دموکرات‌ها برای نجات دموکراسی در آمریکا کرده است. چکیده‌ای از این مقاله را در ادامه می‌خوانید.

 هر رئیس‌جمهوری دوست دارد تاریخی باشد، اما نه تاریخی مانند جو بایدن. در این مرحله از دوران ریاست جمهوری خود، دستاورد منحصر به فرد آقای بایدن این است که کمترین میزان محبوبیت را از دهه ۱۹۵۰ داشته است. حتی در میان دموکرات‌ها، ۶۷ درصد فکر می‌کنند که اقتصاد ضعیف است، ۷۸ درصد فکر می‌کنند که کشور در مسیر اشتباهی پیش می‌رود و ۶۴ درصد خواهان نامزد دیگری برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ هستند.

آقای بایدن با وعده شفای روح ملت به ریاست جمهوری رسید. هجده ماه بعد او چیزی برای نشان دادن تلاش‌های خود ندارد. تورم سر به فلک کشیده است. پیشنهاد بودجه‌ای کاخ سفید در کنگره متوقف شده و دموکرات‌ها خود را برای شکست‌های سنگین در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در نوامبر آماده می‌کنند. یک رقابت جنگ‌جویانه در انتخابات سال ۲۰۲۴ می‌تواند باعث شود که دونالد ترامپ به طور قانونی به کاخ سفید بازگردد.

این مجله معمولا به احزاب سیاسی مشاوره نمی‌دهد، اما دموکراسی بیمارگونه آمریکا نیاز به تعمیر فوری دارد. اکثریت اعضای جمهوری‌خواه کنگره از تلاش آقای ترامپ برای دزدی در انتخابات قبلی حمایت کرده‌اند – و بسیاری از آنها نفع خود را در بازگشت کنترل مجلس به دست جمهوری‌خواهان می‌بینند. تا زمانی که آنها از نفوذ مضر آقای ترامپ حتی پس از نقض قانون اساسی استقبال می‌کنند، انتظار اصلاح از جانب جمهوری‌خواهان خیالی باطل است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،   بنابراین، دموکرات‌ها به درستی خود را تنها نگهبانان باقی‌مانده از نظام سیاسی آمریکا می‌دانند. کشور به احزابی نیاز دارد که در واقع نماینده رأی‌دهندگانی باشند که تعداد کمی از آنها به افراط‌گرایان تعلق دارند. با این حال دموکرات‌ها نیز طعمه طرفداران خود در خواسته‌های افراطی شده‌اند و باید در ادامه مسیر کاملا هوشمندانه عمل کنند.

دموکرات‌ها باید سریعتر حرکت کنند. اغلب اوقات، آقای بایدن با لحنی ضعیف و آرام خود را از ایده‌های بد حزبش متمایز می‌کند. اما او باید در دفاع از ایده‌هایی که بحث‌انگیز نیستند، رساتر و واضح‌تر باشد. مثلا: افزایش جرم غیرقابل قبول است و برای مهار آن به نیروی پلیس نیاز است. مهاجرت قانونی بهتر از نوع غیرقانونی است و مرزها باید امن نگه داشته شوند. مطالعه نژادپرستی به برنامه درسی مدرسه تعلق دارد، اما فلسفه عدالت اجتماعی نه. برای دموکرات‌ها ناله کردن از انتشار اطلاعات نادرست توسط جمهوری‌خواهان کافی نیست. آنها باید اولا در مقابل ایده‌های غلط و مخرب صریح باشند و ثانیا خودشان نیز با افراط و تفریط درون‌حزبی مقابله کنند.

جلد نسخه آمریکای هفته‌نامه اکونومیست با عنوان «دموکرات‌ها، بیدار شوید!»
جلد نسخه آمریکای هفته‌نامه اکونومیست با عنوان «دموکرات‌ها، بیدار شوید!»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....