تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 20:40
کد خبر : 89655

زمان پایان آواربرداری متروپل اعلام شد

زمان پایان آواربرداری متروپل اعلام شد

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تخریب متروپل گفت: مراحل آوار برداری تا پایان روز آینده و حداکثر روز جمعه به اتمام می‌رسد و پس از اتمام آواربرداری و جستجوی اجساد، عملیات تخریب را آغاز می‌کنیم. مصطفی متدین، مدیرعامل هلدینگ مشاوران قرارگاه خاتم‌الانبیا درباره آخرین وضعیت آواربرداری و تخریب ساختمان متروپل اظهار کرد: ساختمان متروپل با ریزش

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تخریب متروپل گفت: مراحل آوار برداری تا پایان روز آینده و حداکثر روز جمعه به اتمام می‌رسد و پس از اتمام آواربرداری و جستجوی اجساد، عملیات تخریب را آغاز می‌کنیم.
مصطفی متدین، مدیرعامل هلدینگ مشاوران قرارگاه خاتم‌الانبیا درباره آخرین وضعیت آواربرداری و تخریب ساختمان متروپل اظهار کرد: ساختمان متروپل با ریزش کاملا آسیب دیده‌ و در حال حاضر سازه این ساختمان ناپایدار است. اما از اینکه تا چه حد ناپایدار است و چه زمانی احتمال دارد ریزش کند، هیچ کسی اطلاع ندارد و هیچ کسی در این باره نمی‌تواند تضمینی بدهد.

او ادامه داد: اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد که می‌توان بر روی آن به عنوان یک سازه موقت چند روزه حساب باز کرد تا زمانی که آواربرداری و جستجوی اجساد تمام شود و عملیات تخریب را آغاز کنیم.

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به زمان پایان آواربرداری گفت: مراحل آوار برداری تا پایان روز آینده و حداکثر روز جمعه به اتمام می‌رسد.

روش تخریب متروپل

متدین درباره روش تخریب اظهار کرد: ١٠ نفر از بهترین متخصصان کشور را دعوت کرده‌ایم و این افراد الان در آبادان برای اجرای روش تخریب ساختمان حضور دارند و این افراد از متخصصان بخش انفجار، مهندسان سازه، ساخت و … هستند و روش‌های ایمن و روش‌هایی که به زیرساخت‌های شهری و اطراف آسیب نزنند بررسی و به کار گرفته می‌شود و اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایلنا،   او در پاسخ به این سوال که آیا برای انجام تخریب نیازی به تخلیه ساختمان‌های مجاور اعم از مسکونی و تجاری است، تاکید کرد: در هر صورت تا زمانی که مطمئن نباشیم سازه پایدار است، خانه های اطراف تخلیه می‌شوند و شعاع تخلیه را مشخص و اعلام خواهیم کرد .

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ساختمان متروپل تاکید کرد: قل اول مترو پل هیچ ارتباطی به ساختمان و قُلی که ریزش کرده، ندارد و برنامه‌ای برای تخریب آن نداریم.

برنامه دولت برای پرداخت خسارت افراد آسیب دیده در متروپل

روز گذشته نیز صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفته بود، خانواده‌هایی که خانه‌های‌شان در اطراف متروپل بوده و یا فروشگاه‌هایی که اطراف این ساختمان هستند، تعیین تکلیف خواهند شد و خسارت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

او افزوده، خسارت وارد شده به خانواده‌ها، از اموال مالک متروپل به آن‌ها پرداخت خواهد شد و بیمه نیز بخشی از این خسارت‌ها را جبران خواهد کرد.

خلیلیان بیان کرده، دیه همه افراد متوفی و افرادی که در حادثه ریزش متروپل مجروح شده‌اند نیز از سوی دادستانی تعیین تکلیف و برای پرداخت آن اقدام می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....