تاریخ انتشار : جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 18:36
کد خبر : 88296

زمان اعلام تعرفه‌های جدید گاز مشخص شد

زمان اعلام تعرفه‌های جدید گاز مشخص شد

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: تغییر تعرفه‌ها برای امسال زودتر ابلاغ می‌شود تا هم مردم مطلع شوند و هم ما بتوانیم تشریح بیشتری انجام دهیم و اثربخشی آن را در بازیافت گاز و مصرف بهینه در بخش خانگی در دوره سرد شاهد باشیم. به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: تغییر تعرفه‌ها برای امسال زودتر ابلاغ می‌شود تا هم مردم مطلع شوند و هم ما بتوانیم تشریح بیشتری انجام دهیم و اثربخشی آن را در بازیافت گاز و مصرف بهینه در بخش خانگی در دوره سرد شاهد باشیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای سید جلال نورموسوی مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران به سوالات زیر درباره تغییرات جدید نرخ گازبها پاسخ داد.

تغییر گازبها طبق کدام قانون و با چه هدفی انجام خواهد شد؟

آقای نورموسوی: الزامات قانونی مثل بند «م» تبصره یک قانون بودجه درباره تعیین الگوی مصرف برای بخش‌های مختلف و بند «ک» تبصره ۱۵ درباره بخشودگی گازبهای خانوار‌های مستمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد که می‌گوید تعیین تعرفه برای مابقی بخش‌ها باید به گونه‌ای باشد که این بخشودگی را جبران کند و غیر یارانه‌ای شود.

شرکت ملی گاز از طریق وزارت نفت پیشنهادات خود را درباره تغییر تعرفه‌های گاز پرمصرف‌ها به دولت ارسال کرده؛ زیرا طبق بند «ب» ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها، تعیین تعرفه‌ها از اختیارات دولت است. اگر ابلاغیه جدیدی به شرکت ملی گاز ارسال شود، برای ما لازم الاجراست و آمادگی آن را داریم.

گرچه پارسال نسبت به سنوات گذشته بسیار سرد بود، اما در تعرفه پارسال تغییراتی را در تعرفه‌ها داشتیم که با وجود ابلاغ آن در دوم آذر، اثر قابل قبولی داشته است. تغییر تعرفه‌ها برای امسال زودتر ابلاغ می‌شود تا هم مردم مطلع شوند و هم ما بتوانیم تشریح بیشتری انجام دهیم و اثربخشی آن را در بازیافت گاز و مصرف بهینه در بخش خانگی در دوره سرد شاهد باشیم.

زودتر ابلاغ شدن تعرفه‌های جدید دو حُسن دارد؛ هم این که در بخش خانگی هزینه‌های کمتری پرداخت می‌کنند و هم این که پس از تشکیل بازار گاز در بورس، می‌توانند از محل گاز مازاد بر مصرف داخلی، در این بازار مشارکت کنند. از سوی دیگر، می‌توانیم اعمال محدودیت کمتر و پوشش گازرسانی بیشتری را برای صنایع بالادستی داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....