تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 12:58
کد خبر : 85193

رییس‌جمهور: مشکلات فقط با دستور حل نمی‌شود

رییس‌جمهور: مشکلات فقط با دستور حل نمی‌شود

سیدابراهیم رییسی دیروز در جلسه هیات دولت با اشاره به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره فرصت‌ها و چالش‌های روابط تجاری با کشورهای منطقه، وضعیت تجاری کشورمان را خوب توصیف و بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های موجود و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در این عرصه تاکید کرد. رییس‌جمهور در ادامه به معاون

سیدابراهیم رییسی دیروز در جلسه هیات دولت با اشاره به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره فرصت‌ها و چالش‌های روابط تجاری با کشورهای منطقه، وضعیت تجاری کشورمان را خوب توصیف و بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های موجود و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در این عرصه تاکید کرد.
رییس‌جمهور در ادامه به معاون اول ماموریت داد با تشکیل کمیته‌ای با حضور مسوولان ذی‌ربط، مشکلات و موانع حوزه تجارت را احصا و در کوتاه‌ترین زمان برای حل آنها تدبیر کنند.
رییسی پیگیری را رمز موفقیت دستگاه‌ها در انجام وظایف و ماموریت‌هایشان دانست و تاکید کرد: مشکلات فقط با دستور دادن حل نمی‌شود، بلکه دستورات باید منجر به اقدام و عمل جدی شود.
رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت نقدینگی و هدایت تسهیلات بانکی به سوی تولید گفت: خلق نقدینگی بدون مدیریت آن پیامدهای سوء اقتصادی دارد و تلاش‌های خدمت‌گزاران عرصه اقتصاد را بلااثر می‌کند.
رییسی در ادامه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به چند مدرسه در کشور افغانستان و تسلیت به خانواده‌های قربانیان این رخداد، مسوولیت این حوادث را علاوه بر تروریست‌ها، بر عهده کشورهایی دانست که در سال‌های گذشته به اسم تامین امنیت، با مداخلات غیرمسوولانه بیشترین نقش را در ناامن‌سازی و بی‌ثبات‌سازی افغانستان ایفا کرده‌اند.
به گزارش اقتصاددان به نقل از جهان‌صنعت  ،  رییسی همچنین از هیات حاکمه افغانستان خواست که با تمام توان برای جلوگیری از تکرار این دست حوادث که بیشترین قربانیان آن اطفال و دانش‌آموزان بی‌گناه هستند، بکوشند.
رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) و گرامیداشت لیالی قدر، بر بهره‌مندی از فرصت این شب‌ها برای کسب معرفت و فیوضات معنوی تاکید و اظهار کرد: محروم کسی است که از درک شب‌های قدر محروم باشد.
رییس‌جمهور، شرط درک شب قدر را کسب معرفت نسبت به مقام و منزلت اهل بیت علیهم‌السلام عنوان کرد و گفت: برای کسب معرفت باید خود را در معرض نسیم رحمت الهی قرار داد و اگر انسان در شب قدر مدال معرفت نگیرد، برای او هیچ فرقی بین این شب و شب‌های دیگر نیست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....