تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 16:28
کد خبر : 91140

ریزش همزمان قیمت دلار، سکه و طلا

ریزش همزمان قیمت دلار، سکه و طلا

بازار ارز و طلا امروز هم شاهد تداوم ریزش قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا بود. اقتصاددان: با اجرایی شدن سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی در بازار، شیب صعودی قیمت دلار در دو سه روز اخیر کاهش پیدا کرده و نرخ دلار بیش از هزار تومان ارزان شده است. معامله گران معتقدند با دخالت

بازار ارز و طلا امروز هم شاهد تداوم ریزش قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

اقتصاددان: با اجرایی شدن سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی در بازار، شیب صعودی قیمت دلار در دو سه روز اخیر کاهش پیدا کرده و نرخ دلار بیش از هزار تومان ارزان شده است.

معامله گران معتقدند با دخالت بازار ساز اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند .

صعود آرام قیمت دلار رسمی

نرخ دلار رسمی هم امروز برخلاف روز گذشته مسیر صعودی آرامی را دنبال کرد. بازار متشکل در ابتدای معاملات نقدی امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه با ۲۷ هزار و ۲۷۰ تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر به ۲۷ هزار و ۲۸۶ تومان رسید.

نرخ دلار متشکل در نیمه روز به قیمت ۲۷ هزار و ۲۴۸ تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به روز قبل ۶۱ تومان رشد را نشان می دهد.

در صرافی ملی هم قیمت فروش دلار در ابتدای معاملات امروز ۲۷ هزار و ۴۴۲ تومان بود و در نیمه ظهر بر روی ۲۷ هزار و ۳۹۱ تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته ۶۸ تومان بالا تر بود.

ریزش قیمت سکه و طلا

قیمت اونس طلا که تا پله اول کانال ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کرده بود ظهر امروز تقریبا ۱۲ دلار رشد کرد و به قیمت ۱۸۲۰ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم در ساعات ابتدای معاملات امروز قیمت سکه و قیمت طلا همزمان با نرخ دلار ریزش کردند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در محدوده ۱ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان نرخ گذای شد که در مقایسه با دیروز ۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش پیدا کرده بود. قیمت فلز یاد شده در نیمه روز به ۱میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید که با قیمت روز گذشته ۳۳ هزارو ۹۰۰ تومان اختلاف دارد .

قیمت سکه هم امروز نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان ریزش کرد . قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

از نظر معامله گران محدوده یاده شده برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در صورت از دست داد مرز یاد شده احتمال برگشت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان هم وجود خواهد داشت.

ارزش ذاتی سکه با قیمت یاد شده ۱۳ میلیون و ۷۸۳هزار تومان بود. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و حباب سکه بالای ۱۰ درصد قرار دارد.

تداوم برخورد انتظامی در بازار

همزمان با افزایش قیمت دلار برخوردهای انتظامی و بازداشت و مسدود کردن ها نیز شدت گرفت. معاون دادستان تهران روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند .

امروز هم فرمانده انتظامی کل کشور گفت: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد ماه جاری طرح ویژه‌ای را در خصوص معامله ارز فردایی اجرا کرده که در این مدت منجر به شناسایی و مسدود شدن ۱۹ کانال و صفحات مجازی فعال در این حوزه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....