تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 20:52
کد خبر : 67854

ریزش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

ریزش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

ریسک موجود در ۵۵ هزار دلار قیمت بیت کوین در چند روز اخیر افت قابل توجهی را ثبت کرده است. این رمزارز نسبت به اوج تاریخی خود با حدود ۱۹ درصد کاهش، تا ۵۵ هزار دلار کاهش یافت. به نظر می‌رسد ۵۵ هزار دلار می‌تواند کف قیمتی این رمزارز باشد. قراردادهای آتی بیت کوین معامله‌گران ارزهای

ریسک موجود در ۵۵ هزار دلار

قیمت بیت کوین در چند روز اخیر افت قابل توجهی را ثبت کرده است. این رمزارز نسبت به اوج تاریخی خود با حدود ۱۹ درصد کاهش، تا ۵۵ هزار دلار کاهش یافت. به نظر می‌رسد ۵۵ هزار دلار می‌تواند کف قیمتی این رمزارز باشد.

قراردادهای آتی بیت کوین

معامله‌گران ارزهای دیجیتال به‌خاطر معاملات با اهرم بالا معروف هستند و تنها در ۴ روز گذشته نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار قراردادهای آتی بیت کوین طولانی (خرید) منحل شدند. ممکن است این عدد به اندازه کافی مناسب به نظر برسد، اما کمتر از ۲ درصد از کل بازار آتی بیتکوین را نشان می دهد.

حتی با وجود افت اخیر بیت کوین، میزان لیکویید شدن نسبتا کم بود. از طرف دیگر با وجود شرایط این چنینی هنوز تعداد بالایی معاملات باز خرید با اهرم‌های بالا وجود دارد. این نشان می‌دهد که دیدگاه اکثر معامله گران همچنان نسبت به بازار مثبت است و پیش بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین مجددا افزایش یابد.

همچنین در چند روز اخیر که میزان عرضه‌ها شدت گرفتند اغلب هولدرهای بلندمدت تماشاگر بودند و تنها ۷ درصد عرضه‌ها توسط آنها انجام شده بود. نزدیک به ۵۰ درصد فروشندگان سرمایه‌گذران کوتاه مدتی بودند،کسانی که در قیمت‌های بین ۶۰ الی ۶۹ هزار دلار اقدام به خرید بیت کوین کردند. این موضوع دلیل دیگریست برای کاهش عرضه‌ها در چند روز آینده و امید به سطح بالاتر قیمت‌‌ها.

ریسک موجود در قیمت ۵۵ هزار دلار

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  اگر ۵۵ هزار دلار کف قیمتی بیت‌کوین باشد بنابراین میزان ریسک در حال حاضر باید در سطح پایینی قرار داشته باشد. برای این موضوع می‌توان از شاخصی در معاملات آپشن بیت‌کوین استفاده کرد. در این شاخص برای تعیین اینکه معامله گران حرفه ای چه رفتاری دارند و چقدر نگران هستند، سرمایه گذاران باید شیب دلتای ۲۵ درصدی را تجزیه و تحلیل کنند. این شاخص با مقایسه معاملات خرید و فروش در کنار هم، دید قابل اعتمادی از احساسات ترس و طمع ارائه می‌دهد. اگر این شاخص در محدوده مثبت و یا منفی ۷ درصد قرار داشته باشد به معنی ریسک خنثی است و محدوده بالای ۷ ریسک بالا در بازار را منعکس می‌کند. بیت‌کوین در محدوده ۵۶ هزار دلار در منطقه خنثی قرار دارد و از این جهت مورد غیرعادی دیده نمی‌شود.

f29d28c8 0b71 4029 9618 8162b9fb6f36 SatNov202021 اقتصاددان نوشته

 

 

معاملات مارجین

در معاملات مارجین معامله‌گران می‌توانند رمزارزها را قرض گیرند که موقعیت معاملاتی را بهبود بخشیده واز این راه سود خود را افزایش دهند. بر اساس نمودار پایین میزان اهرم و استقراض این معاملات از عدد ۷ به ۱۳ افزایش یافته است. که به معنی استقراض ۱۳ برابری تتر است. این موضوع منعکس کننده چشم‌انداز مثبت این معامله‌گران به افزایش قیمت‌ها است.

9548ce84 5c17 460b a688 1a45e0e3303e SatNov202021 اقتصاددان نوشته

 

گرچه این بازار همواره با نوسانات زیادی همراه است و احتمال ریزش‌های شدید همواره در آن وجود دارد، اما با توجه به معیارهایی که بررسی کردیم سطح ۵۵ هزار دلار می‌تواند کف آن باشد.

در صورتی که خبر منفی این بازار را احاطه کند و مجددا شاهد سنتیمنت منفی باشیم احتمال افت قیمت بیت‌کوین افزایش میابد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....