تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 16:55
کد خبر : 97225

ریزش بورس پس از ۵ روز

ریزش بورس پس از ۵ روز

امروز پس از ۵ روز شاخص‌های بورس نزول کردند و ارزش معاملات خرد سهام کاهش یافت. اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه نوزدهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۳ هزار و ۴۷۲ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۶۹ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز

امروز پس از ۵ روز شاخص‌های بورس نزول کردند و ارزش معاملات خرد سهام کاهش یافت.

اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه نوزدهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۳ هزار و ۴۷۲ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۶۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت هزار و ۳۴۱ واحدی در سطح ۳۸۹ هزار و ۶۰۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶ دهم واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۱۵۰ واحد باقی ماند.

امروز همانند دیروز نماد «فولاد» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت و پس از فولاد، نمادهای «فارس» و «وبانک» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «کگل»، «شستا»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «اتکای» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «شراز» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و فولاد و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کایزد و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۳ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۰ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان بود که ۷۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۳۰ میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۱۶ درصد رشد کرد و در رقم ۹۳ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد وبانک (شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی) با صف‌ خرید ۴۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وبانک، نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و وپترو (شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی۱ (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که ارزش آن ۱۲ میلیارد تومان بود. پس از انرژی۱، نمادهای غاذر، کمنگنز، مداران و فلوله بیشترین صف فروش داشتند.

 ریزش بورس پس از 5 روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....