تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 - 16:23
کد خبر : 71175

رکود نسبی معاملات در هفته خودروییِ بورس تهران

رکود نسبی معاملات در هفته خودروییِ بورس تهران

در هفته‌‌ای که نمادهای خودرویی -خاصه سهام ایران خودرو و سایپا- پُرمعامله‌ترین نمادهای بورس بودند، ارزش معاملات بازار سهام افت نسبی داشت. اقتصاددان: در هفته اخیر شاهد رکود معاملات بازار سهام بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۲ میلیاردی هفته پیشین،

در هفته‌‌ای که نمادهای خودرویی -خاصه سهام ایران خودرو و سایپا- پُرمعامله‌ترین نمادهای بورس بودند، ارزش معاملات بازار سهام افت نسبی داشت.

اقتصاددان: در هفته اخیر شاهد رکود معاملات بازار سهام بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۲ میلیاردی هفته پیشین، افت ۷ درصدی داشته است.

در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد در روز یکشنبه ثبت شد. ارزش معاملات خرد ۲ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بود که کمترین رقم در ۶ ماه اخیر است.

ارزش معاملات خرد در روز دوشنبه رشد کرد، اما در دو روز پایانی هفته بار دیگر روند نزولی پیدا کرد. چهار‌شنبه -با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به روز سه‌شنبه- ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان شد.

هفته خودرویی بورس

در این هفته نمادهای خودرویی و به طور خاص سهام خودرو در صدر جدول معاملات قرار داشتند. در ۵ روز کاری هفته اخیر، به استثنای یک روز، در باقی روزها نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت. روز یکشنبه نماد تازه عرضه شده سغدیر (شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر) بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. از دیگر نمادهایی که در هفته اخیر بیشترین ارزش معاملات را داشتند می‌توان خساپا، برکت، کالا و فرابورس را نام برد.

در جدول حجم معاملات نیز در تمامی روزهای هفته نماد خودرو در صدر قرار داشت و پُر معامله‌ترین نماد هفته بود.

رکود معاملات

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۳۸ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۲ هزار و ۹۲۱ تومان بود که نسبت به رقم ۱۵ هزار و ۱۶۵ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۵ درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ اخیر معاملات اوراق بدهی نیز افت نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۴۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۱٫۳ درصد کاهش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۴۶ درصد بود که نسبت به سهم ۲۷ درصدی هفته پیشین افزایش یافته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت ۷۴ درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان رسید که ۲۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

 رکود نسبی معاملات در هفته خودروییِ بورس تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....