تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 17:05
کد خبر : 2626

رکود ساخت و ساز به منطقه۹ نرسید!/ آخرین وضعیت احداث زیرگذر استاد معین

رکود ساخت و ساز به منطقه۹ نرسید!/ آخرین وضعیت احداث زیرگذر استاد معین

علی مفاخریان شهردار منطقه ۹ تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به رکود ساخت و ساز در کشور، صدور پروانه در منطقه ۹ تا چه میزان کاهش داشته است به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: افت صدور پروانه ساخت در منطقه ۹ برخلاف مناطق دیگر زیاد خودش را نشان نداد زیرا هنوز

علی مفاخریان شهردار منطقه ۹ تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به رکود ساخت و ساز در کشور، صدور پروانه در منطقه ۹ تا چه میزان کاهش داشته است به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: افت صدور پروانه ساخت در منطقه ۹ برخلاف مناطق دیگر زیاد خودش را نشان نداد زیرا هنوز سازندگی در این منطقه برای سازنده‌ها مقرون به صرفه بود.

وی ادامه داد: شرایط به وجود آمده مانند گران شدن عوارض ساخت و ساز باعث شد علی الرغم محدودیتی که در مناطق شمالی برایشان به وجود آمده بود، به مناطق جنوبی بیایند و سرمایه گذاری کنند. با وجود اینکه در کل تهران توقف داشتیم، ما شاهد رشد صدور پروانه‌هایمان بودیم.

مفاخریان در پاسخ به این پرسش که تا چه حد تعدیل عوارض ساخت و ساز در ابتدای سال باعث توقف تقاضا برای صدور پروانه ساخت و در نتیجه کاهش درآمد شهرداری بود، گفت: از زمانی که عوارض جدید ابلاغ شد دوباره مسیر صدور پروانه ادامه پیدا کرد. آنچنان البته بر روی کار ما اثر نگذاشت زیرا درآمدهای ما ناشی از صدور پروانه نیست و در بافت فرسوده نیز به صورت رایگان پروانه صادر می‌کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که چگونه درآمدهایتان را محقق می‌کنید گفت: تقریبا بالای هشتاد درصد درآمد نقدمان را وصول کرده‌ایم و تا پایان سال نیز درآمد به صددرصد خواهد رسید.

مفاخریان همچنین درباره آخرین وضعیت احداث زیرگذر استاد معین گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه از مرز ۷۰ درصد عبور کرده و احتمال می‌دهیم بتوانیم در دهه فجر با کمک حوزه فنی عمرانی شهرداری تهران آنجا را راه اندازی کنیم. بخش جنوبی زیرگذر آماده شده و منتظر موافقت وزارت دفاع برای آزادسازی هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....