تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 19:31
کد خبر : 99690

رویکردهای نوآورانه چین به رشد عملکرد برنج کمک می‌کند

رویکردهای نوآورانه چین به رشد عملکرد برنج کمک می‌کند

قطعات کوچکی از زمین‌های کشاورزی در منطقه نمایشی شهرستان چون‌هوآ در شهر چانگ‌شا، مرکز استان هونان برای ایجاد یک مزرعه برنج بزرگ‌تر ترکیب شده‌اند، در محلی که گونه‌های جدید برنج و سیستم‌های آبیاری به منظور تولید محصول پایدار معرفی شده‌اند. در ماه گذشته، میانگین عملکرد برنج زودرس در این منطقه به ۹٫۳۵ تن در هکتار

قطعات کوچکی از زمین‌های کشاورزی در منطقه نمایشی شهرستان چون‌هوآ در شهر چانگ‌شا، مرکز استان هونان برای ایجاد یک مزرعه برنج بزرگ‌تر ترکیب شده‌اند، در محلی که گونه‌های جدید برنج و سیستم‌های آبیاری به منظور تولید محصول پایدار معرفی شده‌اند.

در ماه گذشته، میانگین عملکرد برنج زودرس در این منطقه به ۹٫۳۵ تن در هکتار رسید که باعث آسودگی زیادی برای پرورش دهندگانی مثل لانگ وِی‌ئی شد.

«لانگ» که ۲۰ هکتار مزارع برنج در این منطقه دارد، در سال گذشته بیش از ۲۰۰,۰۰۰ یوآن (۲۹,۱۷۸ دلار) درآمد از آنها بدست آورد. وی گفت: «انتظار می رود تولید غلات بیشترین میزان رشد در سال های اخیر را داشته باشد و درآمد بیشتری برای من به ارمغان بیاورد.»

او گفت: «زمین کشاورزی این منطقه نمایشی برای ماشین آلات کشاورزی مناسب تر است. همچنین با یارانه های بیشتر از سوی دولت محلی و ماشین آلات بیشتر، عملکرد زمینها بهبود می یابد.»

شیا لی مینگ، یکی از مقامات بخش کشاورزی و امور روستایی در چانگ‌شا، گفت که تنوع بذرها و مدیریت اراضی کشاورزی در این منطقه بهبود یافته است که منجر به کوددهی و پیشگیری بهتر از وجود آفات می شود.

کرم برنج خوار آسیایی که نوعی شاپرک است و همینطور بلاست برنج که نوعی بیماری قارچی ایجاد میکند، دو تهدید بزرگی هستند که برنج‌کاران با آن مواجه‌اند زیرا می‌توانند باعث آسیب کامل به محصول شوند.

برای کنترل برنج‌زارهای آسیایی، تله‌هایی به شکل آباژورهای سفید در اطراف مزارع برنج نصب شده‌اند که درون آن‌ها فرومون‌هایی برای جذب این آفت‌ها وجود دارد. در یک صبح گرم از اوایل این ماه، حدود ۲۰ پروانه در یکی از تله‌ها دیده شد.

لانگ گفت: «امسال ما با بلاست برنج مواجه نشدیم و برنج خوار آسیایی به خوبی کنترل شد.»

مقامات محلی قصد دارند تا با مکانیزاسیون و پیشگیری سازگار با محیط زیست از آفات این منطقه رهایی یابند.

شیا گفت: «انتظار می‌رود مصرف آفت‌کش‌ها و کودها ۱۰ درصد کاهش یابد، و در عین حال عملکرد باید بیش از ۱۰ درصد افزایش یابد.»

او افزود: «حل چالش‌های غذایی چین به امنیت غذایی جهانی نیز کمک می‌کند. ما باید تکنیک‌های کشاورزی را برای افزایش تولید ترویج کنیم تا کشاورزان بیشتری از آن بهره ببرند».

از آنجایی که استان هونان به خاطر غذاهای تندش معروف است، کشت فلفل چیلی یکی دیگر از مشاغل اصلی در این شهرستان به شمار می‌رود.

پپرا سید، یک شرکت بذر فلفل چیلی در چون‌هوآ است که از زمان تأسیس در سال ۱۹۸۸، بیش از ۲۰۰ گونه جدید را توسعه داده و با شرکت هایی در ۱۰ کشور و منطقه همکاری کرده است تا این بذرها را در سرتاسر جهان تبلیغ کند.

هه جیوچون، رئیس این شرکت گفت: «مشتریان برای چیلیهای خود از نظر رنگ، نوع و تندی خواسته‌های مختلفی دارند. ما دانه ها را در سراسر کشور می فروشیم و به کشورهای دیگر مانند ژاپن صادر می کنیم.»

در میان گونه های مختلف چیلی که در مزارع این شرکت رشد می کند، یک نوع پرتقالی به نام شینگ‌یوئه وجود دارد.

او گفت: «ما این تنوع را به مدت سه سال تبلیغ کرده‌ایم و عمدتاً آن را به استان‌های هونان و گوی‌جوئو می‌فروشیم تا در آنجا پودر و سس چیلی درست کنند.»

زِنگ کان‌چیانگ، دبیر حزب روستای جیئومو در چون‌هوآ، گفت که تجارت یکپارچه فلفل چیلی این شرکت باعث افزایش درآمد روستاییان محلی شده است.

زنگ گفت: «معمولاً روستایی‌ها فلفل‌های خود را در مزارع خانوادگی پرورش می‌دادند، اما این گونه‌ها عملکرد خوبی برای کسب سود نداشتند و این بر تمایل آنها برای سرمایه‌گذاری در این تجارت تأثیر گذاشت.»

او افزود که با افزایش کیفیت تنوع‌های توسعه یافته توسط این شرکت، کشاورزان می توانند فلفل چیلی پرمحصولی بفروشند و در عین حال این شرکت بذرهای خود را نیز تبلیغ می کند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....