تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 0:54
کد خبر : 67320

رونمایی از تندیس مرحوم استاد وزیری

رونمایی از تندیس مرحوم استاد وزیری

درتاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰مراسم باشکوهی در پرده برداری از تندیس هنرمند بزرگ ایران *مرحوم جناب استاد هوشمند وزیری موسس ومالک غار موزه وزیری* در مجموعه فرهنگی هنری اسمان برگزار شد . در این مراسم پس از تلاوت قرآن مجید وپخش سرود جمهوری اسلامی جناب اقای دکتر محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران در مورد ارزش

درتاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰مراسم باشکوهی در پرده برداری از تندیس هنرمند بزرگ ایران *مرحوم جناب استاد هوشمند وزیری موسس ومالک غار موزه وزیری* در مجموعه فرهنگی هنری اسمان برگزار شد .

IMG 20211115 WA0456 اقتصاددان نوشته

در این مراسم پس از تلاوت قرآن مجید وپخش سرود جمهوری اسلامی جناب اقای دکتر محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران در مورد ارزش هنر ویاد از استاد وزیری سخنانی ارزشمندی را بیان نمودند وآقای دکتر ناصری رییس موسسه فرهنگی هنری آسمان با عرض خوش آمد گویی به مهمانان درمورد ارزش واهمیت مراسم سخنانی را بیان نموده وبعد از آن آقای حسین پور رئیس انجمن هنرمندان پیشکسوت وآقای مهندس صفا رئیس شورای شهرستان های شمیرانات وعضوشورای شهر لواسانات باسخنرانی زیبا وپر محتوایشان مجلس را مزین نمودند ودر این مجلس پر شکوه با پخش تیزر ۹ دقیقه ای از استاد وزیری که توسط اقای امین محمدی شاگرد استادتهیه گردیده بود وپخش فیلم زندگینامه استاد وزیری که انجمن پیشگسوتان تهیه نموده بودند واجرای بسیار زیبای نوازندگی توسط استاد هنرمندآقای سامان صادقی ادامه داشت ودر نهایت مراسم بسیار زیبایی در رونمایی مجسمه استاد وزیری که با دستان توانمند اقای غنی زاده هنرمند کشورمان ساخته شده بود شکل گرفت وبا پخش موزیک وعکس برداری هنرمندان ومسئولین وشرکت کنندگان با مجسمه استاداین همایش و مراسم زیبای رونمایی به پایان رسید .
*مجسمه استاد وزیری موسس ومالک غار موزه وزیری در محل خانه هنرمندان ویا موزه هنرهای معاصر نصب خواهد گردید*
غار موزه وزیری درکجای تهران قراردارد؟*
غارموزه زیبا در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در یک بنای دوبلکس در لواسان ساخته شد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خور را آغاز نمود.

IMG 20211116 WA0027 اقتصاددان نوشته

IMG 20211116 WA0052 اقتصاددان نوشته

این موزه اولین غار موزه خصوصی در ایران است و تمامی مخارج و الگوها و خلاقیتی که در این موزه دیده می‌شود، حاصل هنر استاد وزیری می‌باشد.لازم به ذکر است کلیه مجسمه های موجود در غار موزه وزیری ثبت میراث ملی است.
آثار طراحی شده در این باغ موزه از داستان‌های شاهنامه فردوسی و فولکلور ایران و فرهنگ اصیل و سنتی ایرانی برگرفته شده است. بازدیدکنندگان این آثار می‌توانند آزادنه و بدون مانعی در پیرامون باغ گردش و عکاسی کنند و مستقیماً با طراح و خالق این آثار گفتگو نمایند و ضمن آشنایی با نظرات استاد، آموزش‌ها و ایده‌های لازم را فرا بگیرند.

IMG 20211115 WA0457 اقتصاددان نوشته

درحال حاضر بعداز فوت استاد وزیری مدیریت موزه بعهده دختر ایشان راما وزیری می باشد وایشان نیز همچون پدر علاقمند هنر بوده واثار زیبای را خلق می نمایندودر نگهداری وزنده نگه داشتن آثار ویاد پدری کوشا می باشند .ا
تهیه گزارش : ابوالفصل هنانیان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....