تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 - 22:28
کد خبر : 13268

روند صعودی قیمت طلا و دستیابی به رکورد تاریخی

روند صعودی قیمت طلا و دستیابی به رکورد تاریخی

به گزارش کیتکو نیوز، بر اساس معاملات آتی بازار کومکس طلا فاصله چندانی با رکورد ۱۹۲۰ دلار در هر اونس که در سال ۲۰۱۱ به ثبت رسیده بود، ندارد. با توجه به روند صعودی اخیر قیمت طلا، به نظر می‌رسد دستیابی به این رکورد در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد. معاملات آتی طلا قابل تحویل

به گزارش کیتکو نیوز، بر اساس معاملات آتی بازار کومکس طلا فاصله چندانی با رکورد ۱۹۲۰ دلار در هر اونس که در سال ۲۰۱۱ به ثبت رسیده بود، ندارد. با توجه به روند صعودی اخیر قیمت طلا، به نظر می‌رسد دستیابی به این رکورد در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد. معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه آگوست در آخرین معاملات روز گذشته با ۲۷ دلار افزایش در هر اونس به ۱۸۹۱.۹۰ دلار رسید. معاملات نقره قابل تحویل در ماه سپتامبر هم روز گذشته با ۰.۱۱۴ دلار کاهش به ۲۳.۰۳۵ دلار در هر اونس به ثبت رسید.

تقاضا برای سرمایه‌گذاری امن، خرید فنی، کاهش ارزش دلار آمریکا در کنار افزایش قیمت نفت خام و افزایش تقاضای مصرف کننده از چین و احتمالا هند، در مجموع موجب روند پیشتازی و صعودی قیمت گذاری طلا شده است. در کنار این موارد ریزش شاخص‌های سهام در روز گذشته هم موجب شد تا خریداران به جای بازارهای سهام به این فلز گرانبها روی بیاورند.

این نکته هم قابل توجه است که امید به تصویب بسته دوم محرک مالی دولت آمریکا که اخیرا به تحقق نزدیک‌تر شده، بر بازارها تاثیرگذار بوده است. اعضای جمهوری خواه سنا با دولت ترامپ درباره تصویب یک بسته محرک ۱ تریلیون دلاری توافق کرده‌اند تا در نهایت برای رسیدگی در اختیار اعضای دموکرات قرار گیرد. همچنین اتحادیه اروپا در اوایل هفته در مورد بسته بزرگ محرک مالی برای کمک به شهروندان و مشاغل به توافق رسید.

قیمت گذاری نفت در سطح ۴۲ دلار در هر بشکه در بازار نیمکس که بالاترین سطح قیمتی چهار ماه و نیم گذشته است، در کنار ریزش شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین نرخ چهار ماه و نیم گذشته، باعث شده بازارها روند جدیدی در پیش بگیرند. بازده ده ساله اوراق خزانه ایالات متحده هم در این میان به سطح ۰.۵۹ درصدی رسیده است.

روند صعودی قیمت طلا و دستیابی به رکورد تاریخی

از دیدگاه فنی، حرکت صعودی طلای آگوست از مزایای فنی طولانی مدت برخوردار است که نشان می‌دهد هنوز هم در کوتاه مدت امکان صعود بیشتری وجود دارد. سطح مقاومت بعدی که طلا برای دستیابی به آن آماده می‌شود، ۱۹۲۰.۷۰ دلار در هر اونس است. در صورت در پیش گرفتن یک روند نزولی احتمال کاهش قیمت طلا تا سطح پشتیبانی ۱۸۰۶.۶۰ دلار در هر اونس هم وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....