تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 10:18
کد خبر : 20965

روند خروج پول از بورس کُند شد

روند خروج پول از بورس کُند شد

رقم خروج پول سرمایه‌گذاران حقیقی در مبادلات روز دوشنبه بازارسهام از کف سامانه‌های مبادلات سهام کاهش یافت. درحالی‌که روز یکشنبه این رقم به ۱۶۰۰میلیارد تومان رسیده بود دیروز رقم کل پولی که حقیقی‌ها از بازار خارج کردند در حد ۴۲۰میلیارد تومان محدود ماند.  در مبادلات روز دوشنبه بازارسهام رقم خروج پول سرمایه‌گذاران حقیقی از کف

رقم خروج پول سرمایه‌گذاران حقیقی در مبادلات روز دوشنبه بازارسهام از کف سامانه‌های مبادلات سهام کاهش یافت. درحالی‌که روز یکشنبه این رقم به ۱۶۰۰میلیارد تومان رسیده بود دیروز رقم کل پولی که حقیقی‌ها از بازار خارج کردند در حد ۴۲۰میلیارد تومان محدود ماند.

بورس

 در مبادلات روز دوشنبه بازارسهام رقم خروج پول سرمایه‌گذاران حقیقی از کف سامانه‌های مبادلات سهام کاهش یافت. درحالی‌که روز یکشنبه این رقم به ۱۶۰۰میلیارد تومان رسیده بود دیروز رقم کل پولی که حقیقی‌ها از بازار خارج کردند در حد ۴۲۰میلیارد تومان محدود ماند. ضمن آنکه در نیم ساعت پایانی وقت مبادلات ورق برگشت و حتی شاهد ورود پول حقیقی‌ها به بازار بودیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از همشهری، با توجه به این تحولات در مبادلات روز گذشته شاخص کل بورس تهران ۲.۱۶درصد افت کرد و تحت‌تأثیر این نزول ۱۰۱هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های بورس و فرابورس کاسته شد.

بازارسهام دیروز برای دومین روز متوالی با نزول مواجه شد. این نزول در حالی اتفاق افتاد که رشد بازار سهام در روزهای چهارشنبه هفته قبل و شنبه هفته جاری امیدواری‌ها را برای توقف روند نزولی بازار سهام بیشتر کرده بود اما از روز یکشنبه شاخص کل بورس تهران دوباره وارد روند نزولی شد و این نزول در مبادلات دیروز هم ادامه یافت به‌طوری که در دادو ستدهای روز گذشته شاخص کل بورس تهران با ۳۲هزارو ۸۲۶هزار واحد به یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد رسید و معادل ۲.۱۶درصد کاهش یافت. با نزول روز گذشته جمع کل نزول ارزش بازار سهام ظرف روزهای یکشنبه و دوشنبه به ۲۲۶هزار میلیارد تومان رسید. دیروز همچنین ارزش کل معاملات ۳۵درصد افت کرد و جمعا به ۱۱هزارو ۵۷۱میلیارد تومان رسید. این میزان معامله ۶هزارو ۱۵۶میلیارد تومان کمتر از معاملات روز یکشنبه بود.

با نزول شاخص کل بورس تهران به محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد احتمال نزول شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۳۵۰هزار واحد افزایش یافت. تحلیلگران تکنیکی بر این باورند که احتمالا شاخص بورس در یک دوره بلندمدت با صعودها و نزول‌های پی‌درپی خود را به این محدوده نزدیک خواهد کرد و احتمالا این منطقه، محدوه پایان نزول شاخص است.

با وجود این احتمالات، مسئولان بازار سرمایه در تلاشند از طریق پمپاژ نقدینگی به بازار، روند نزولی بازار سهام را متوقف کنند. این احتمال وجود دارد که با تزریق منابع بانک‌ها و همینطور یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه از شدت نزول شاخص بورس کاسته شود، اما به‌نظر می‌رسد برای از بین رفتن ترس و هیجان در بورس باید دوره نزول سپری شود و بازار به آرامش و اعتماد دوباره دست پیدا کند.

4502061 اقتصاددان نوشته

 

ع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....