تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 21:09
کد خبر : 33158

روغن و رب‌گوجه فرنگی ، پلاستیکی

روغن و رب‌گوجه فرنگی ، پلاستیکی

بسته‌بندی روغن و رب‌گوجه فرنگی در کیسه‌های پلاستیکی! بسته‌بندی روغن در پاکت‌های پلاستیکی توجه کاربران ایرانی را در فضای مجازی به خود جلب کرده است اما این چالش تازه به تولیدکنندگان روغن منحصر نمی‌شود و حالا بسیاری از کارخانه‌داران صنایع غذایی از جمله تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی و کنسرو تن ماهی و … می‌گویند که

بسته‌بندی روغن و رب‌گوجه فرنگی در کیسه‌های پلاستیکی!

بسته‌بندی روغن در پاکت‌های پلاستیکی توجه کاربران ایرانی را در فضای مجازی به خود جلب کرده است اما این چالش تازه به تولیدکنندگان روغن منحصر نمی‌شود و حالا بسیاری از کارخانه‌داران صنایع غذایی از جمله تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی و کنسرو تن ماهی و … می‌گویند که با کمبود قوطی فلزی مواجه شده و ناچار هستند که تولید خود را کاهش دهند. 

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،افزایش قیمت دلار و محدودیت واردات حلب و فلزات تولیدکنندگان مواد غذایی را با دردسر تازه مواجه کرده است. از آن سمت کاهش تولید صنایع فولاد موجب شده که تولیدکنندگان مواد غذایی برای بسته‌بندی خود دچار مشکل شوند.

به گفته رئیس سابق اتحادیه آهن فروشان، فولاد مبارکه تولید حلب آهنی را کاهش داده است. از این رو نمی‌تواند نیاز تولیدکنندگان روغن، رب گوجه فرنگی و تن ماهی را برآورد کند. همین مسئله باعث نارضایتی تولیدکنندگان شده است. به طوری‌که این صنعتگران نیاز مردم را در پاکت‌های پلاستیکی تامین می‌کنند.

محمد آزاد توضیح داد: در گذشته حلب‌ مورد نیاز از کشورهای دیگر تامین و وارد می‌شد و با افزایش قیمت دلار واردات حلب به کشور متوقف شده است و  هر چند که فولاد مبارکه خط تولید جدید در راستای تولید حلب افتتاح کرد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که این کارخانه به اندازه کافی نمی‌تواند تولید داشته باشد.

محمد آزاد می‌گوید:  مشکل فقط کمبود حلب نیست و قیمت بسته‌بندی با قوطی‌های فلزی بسیار گزاف شده است. به طوری که اگر تولیدکننده با قیمت‌های فعلی حلب  روغن مجانی هم در اختیار مردم قرار دهند باز به دلیل افزایش قیمت حلب قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان بسیار گزاف است. تولیدکنندگان باید بسته‌بندی جدیدی را برای خط تولید خود در نظر بگیرند، چرا که نداشتن برنامه جدید می‌تواند قیمت مواد غذایی را سر به فلک بکشاند.

در همین زمینه چندی پیش هم محسن بوستانی‌فر، سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت البرز گفته بود: «در حال حاضر مشکل روغن جامد تولید نیست بلکه تولیدکنندگان در تامین حلب‌های بسته بندی این روغن با مشکل مواجه شده‌اند که بنا شده تغییراتی در بسته‌بندی آنها ایجاد شود تا مشکل عرضه روغن نیمه جامد هم حل شود.»

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....