تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 14:18
کد خبر : 62195

روزهای سبز و قرمز بورس تهران در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۰

روزهای سبز و قرمز بورس تهران در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۰

بورس در ۶ ماه نخست سال۱۴۰۰ دو نیمه سبز و قرمز داشت، نگاهی کرده‌ایم به تعداد روزهای صعود و نزول بازار در این دوره پر فراز و نشیب که به بازگشت شاخص به کانال ۱٫۳ میلیونی منتهی شد. اقتصاددان: در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بورس فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشت. هم

بورس در ۶ ماه نخست سال۱۴۰۰ دو نیمه سبز و قرمز داشت، نگاهی کرده‌ایم به تعداد روزهای صعود و نزول بازار در این دوره پر فراز و نشیب که به بازگشت شاخص به کانال ۱٫۳ میلیونی منتهی شد.

اقتصاددان: در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بورس فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشت. هم روزهای صعودی جالب توجهی داشت و هم روزهای نزول و سقوط را تجربه کرد. ۲ ماه‌ ابتدایی سال روزهای منفی بیشتری را برای سهام‌داران در بر داشت و از روزهای پایانی خرداد به این سو روزهای مثبت بورس بیشتر شدند. تیر و مرداد روزهای صعود بازار بودند اما در شهریور باز هم روزهای نزولی بازار بیشتر شدند.

جهش دو پله‌ای شاخص کل

شاخص کل سال را در کانال ۱٫۳ میلیونی آغاز کرد اما در ادامه تا کانال ۱٫۱ میلیونی نیز سقوط کرد. شاخص کل بورس پایتخت در تیر ماه ابتدا به محدوده ۱٫۲ میلیونی و سپس به کانال ۱٫۳ میلیونی بازگشت و در مرداد به کانال ۱٫۴ میلیون و در نهایت به کانال ۱٫۵ میلیون صعود کرد. اما در پایان شهریور ماه شاخص ۲ کانال پائین آمد و در محدوده ۱٫۳ میلیونی قرار گرفت تا بازدهی ۶ ماهه بورس به ۶ درصد برسد. بازدهی ماه شهریور منفی ۸٫۵ درصد بود که کمترین رقم در ۸ ماه اخیر است.

۵۹ روز صعود،‌ ۵۸ روز نزول

در مجموع ۱۱۷ روز کاری بازار سهام در سال ۱۴۰۰، ۵۹ روز شاخص کل بورس رشد کرده و ۵۸ روز نزولی بوده است. در فروردین و اردیبهشت تعداد روزهای منفی بیشتر بود اما در خرداد،‌ تیر و مرداد روزهای صعودی پیشی گرفتند. در ۱۸ روز کاری فروردین تنها در ۳ روز شاخص کل رشد کرد و در ۱۵ روز دیگر شاخص روند نزولی داشت. در اردیبهشت نیز بورس تنها ۷ روز صعودی را پشت سر گذاشت و شاخص ۱۳ روز قرمزپوش بود.

اما در خرداد ماه بازار به تعادل نزدیک شد. ۱۱ روز صعودی بود و ۱۰ روز نزولی داشت. در تیرماه روند بازار صعودی شد و در مجموع ۲۰ روز کاری اولین ماه تابستان شاخص در ۱۵ روز سبزپوش بود و تنها ۵ روز شاخص تنزل کرد. در ۱۵ روز کاری مرداد نیز شاخص در ۱۲ روز صعود کرد و فقط در ۳ روز افت کرد. در شهریور تعداد روزهای نزولی بازار پیشی گرفت و ۱۱ روز صعودی و ۱۲ روز نزولی را ثبت کرد.

روزهای سبز و قرمز بورس تهران در 6 ماه ابتدایی 1400

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....