تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 12:13
کد خبر : 91695

روحیه والا و مردم‌مدار

روحیه والا و مردم‌مدار

در دفتر شی جین پینگ، چندین عکس از زندگی گرم خانوادگی که در دوره های مختلف گرفته شده است وجود دارد. در یک عکس، شی جین پینگ پدر سالخورده خود را که روی ویلچر نشسته هل می‌دهد و  با همسر و دخترش قدم می‌زند. عکس خانوادگی شی جین پینگ در کنار پدرش شی جونگ شون،

در دفتر شی جین پینگ، چندین عکس از زندگی گرم خانوادگی که در دوره های مختلف گرفته شده است وجود دارد. در یک عکس، شی جین پینگ پدر سالخورده خود را که روی ویلچر نشسته هل می‌دهد و  با همسر و دخترش قدم می‌زند.

عکس خانوادگی شی جین پینگ در کنار پدرش شی جونگ شون، همسرش پنگ لیوان و دخترشان

زندگی و عملکرد شی جین پینگ بطور عمیق تحت تاثیر پدرش شی جونگ شون قرار گرفته به گونه‌ای که می‌توان آن را در یکی از نامه‌های شی جین پینگ به پدرش مشاهده کرد.

۱۵ اکتبر سال ۲۰۰۱، روز تولد ۸۸ سالگی شی جونگ شون بود. ۸۸ سالگی برای چینی‌ها یک روز بسیار مهم است؛ در آن روز همه اعضای این خانواده به خانه برگشته و روز تولد شی جونگ شون را تبریک گفتند، اما شی جین پینگ، استاندار وقت فوجیان، به دلیل مشغله کاری غایب بود. وی با خجالت نامه‌ای برای تبریک روز تولد پدرش نوشت.

در این نامه، شی جین پینگ درباره احساسات عمیق  خود نسبت به والدینش صحبت کرد و بسیاری از «ویژگی‌های نجیب را که از پدرش به ارث برده» ذکر کرد.

 

شی جین پینگ در این نامه نوشت: شما با عشق بزرگ بر اطرافیان خود تأثیر گذاشته‌اید. شما مانند یک «راهنمای پیر» هستید که بی سر و صدا برای مردم چین کار می‌کند. این روحیه همچنین به من الهام داد تا تمام زندگی‌ام را وقف خدمت به مردم و چین زیبا کنم.

شی جونگ سون یک “رهبر توده‌ای است که از میان توده مردم بیرون آمده است”. او اغلب می‌گفت یک دهقان‌زاده است و همیشه خود را عضوی از کارگران می‌دانست. در سال ۱۹۴۳، به محض اینکه شی جونگ شون به عنوان دبیر کمیته حزب منطقه «سویده» در استان «شآان شی» در شمال غربی چین منصوب شد، وعده «خدمت به ۵۲۰۰۰۰ نفرمردم» را مطرح کرد و به خود و سایر کارکنان قول داد که زودتر از دیگران این کار را انجام دهند. برای این منظور، او از کادرها در همه سطوح خواست که به عمق روستاها بروند، واقعاً برای توده‌ها راه‌هایی بیندیشند و کارهای عملی انجام دهند.

 

سال ۱۹۴۶ شی جونگ شون در استان شاآن شی 

در آگوست ۱۹۷۸، شی جونگ شون (نفر سوم از چپ) در روستایی هویانگ، استان گوانگ دونگ کارهای تحقیقاتی را انجام داد. شی جین پینگ (نفر نخست از چپ) در تعطیلات تابستانی پدرش را در سفر به دهکده‌ها همراهی کرد. 

شی جین پینگ تحت تأثیر پدرش همواره به ایدئولوژی و سبک «رفتن به عمق توده‌ها» و «خدمت به مردم» پایبند بوده است. او در طول مدت تصدی دبیر کمیته حزبی شهرستان «جنگ دینگ»، استان «هه بی» در شمال چین، به تمام روستاها سفر کرد؛ در شهر «نینگده»، استان «فوجیان»، جنوب شرقی چین، در مدت سه ماه پس از روی کار آمدن، به ۹ شهرستان سفر کرد و بعداً به اکثر روستاها سفر کرد. پس از ورود به «جه جیانگ» در شرق چین، او بیش از یک سال را صرف سفر در سراسر ۹۰ شهر و شهرستان این استان کرد.

 

در سال ۱۹۸۳، شی جین پینگ، دبیر وقت کمیته حزب شهرستان جنگ دینگ در هه بی (مرکز ردیف اول)، به طور موقت یک میز در خیابان برای شنیدن نظرات مردم برپا کرد.

در ۲ دسامبر ۱۹۸۹، شی جین پینگ، دبیر کمیته حزب منطقه نینگده استان فوجیان، بیش از هزار کادر را به محل ساخت و ساز حفاظت از آب نانجی در شهرستان نینگده هدایت کرد تا در کار پاکسازی خندق‌ها، برداشتن موانع و تعمیر کانال‌ها شرکت کنند.

شی جین پینگ از سال ۲۰۱۲ که به عنوان بالاترین مقام  حزب و کشور چین انتخاب شده، هنوز آموزه‌های پدرش را به یاد می‌آورد و می‌گوید: «جین پینگ، مهم نیست که چقدر مقام بزرگی دارید، فراموش نکنید که به خاطر مردم با پشتکار و خالصانه به مردم خدمت کنید. باید با توده‌ها ارتباط برقرار کرد و نزدیک شد.»؛ این توصیه پدرش است، و همچنین این هدف اصلی است که شی جین پینگ همیشه دنبال می‌کند. هر بار که کارهای  فقرزدایی را بررسی می‌کند، از کوه ها و رود ها می گذرد. شی جین پینگ به خانه‌های مردم محروم  می‌رود. گاهی اوقات دست روستاییان را می‌گیرد و با دلسوزی از آنها می‌پرسد که در یک سال چقدر درآمد دارند و آیا غذای کافی دارند؟ آیا برای زمستان لحاف دارند؟ او گاهی تشک را بلند می کند تا ببیند آیا تخت خوب ساخته شده است یا خیر و می‌پرسد که آیا سقف با مشمع کف اتاق پوشانده شده است یا خیر؟

 

در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۲، شی جین پینگ از روستائیان دهکده «لوتووان»، شهرستان «فوپینگ»، استان هه بی بازدید کرد.

 

شی جین پینگ در نامه‌ای به پدرش نوشت: روش صرفه جویی پدر خیلی سخت است. تحصیلات سخت خانوادگی نیز شناخته شده است. تحت این آموزش پدرمان است که ما عادت به صرفه جویی و معیشت را در خود ایجاد می‌کنیم. این سبک خانوادگی یک بلشویک و کمونیست پیر نمونه است. سنت خوب خانوادگی باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

شی جونگ شون  اغلب در مورد صرفه جویی در غذا با کودکان صحبت می‌کرد. «چیائوچیائو» خواهر شی جین پینگ به یاد می‌آورد که در هنگام شام، پدرش اغلب دانه‌های برنج و نان‌های بخارپز را که  روی میز گذاشته بودند برمی‌داشت و با سوپ که در ظرف مانده بود می‌خورد.

 

در سال ۱۹۵۸، شی جونگ شون به همراه پسرانش شی جین پینگ و شی یوان پینگ.

 

در سال ۱۹۶۰، شی جونگ شون و همسرش چی شین به همراه فرزندان، اقوام و دوستان خود به پارک «به هایی» رفته بودند.

شی جین پینگ که فقر را تجربه کرده و از سال‌های گرسنگی آمده است،  ویژگی‌های صرفه‌جویانه پدرش را به ارث برده است. هنگام کار در شهرستان جنگ دینگ، تشکی تکه تکه و سخت «رفیق صمیمی» شی جین پینگ بود. هنگام کار در «شیامن»، استان «فوجیان»، او اساساً هر روز با پای پیاده یا دوچرخه سواری به سرکار می‌رفت.

شی جین پینگ از زمان روی کار آمدن به عنوان رهبر ارشد چین، پدرش را الگو قرار داده و وقتی از مناطق مختلف بازدید کرده و این سبک طراوت و صرفه جویی همیشه با وی بوده است.

در ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۵، شی جین پینگ رشد برنج در منطقه «یانبیان»، استان «جیلین» را بررسی کرد.

از نظر شی جین پینگ، «خانواده اولین کلاس درس زندگی است و والدین اولین معلمان کودکان هستند.»

در این کلاس بود که شی جین پینگ آموزش‌ها و ویژگی‌های ارزشمندی را از والدین خود کسب کرد که در طول زندگی از آنها بهره می‌برد.

این روحیه والا و مردم‌مدار رهبر چین به اندازه‌ای عمیق و در خدمت اقشار مختلف جامعه است که می‌گوید «من خود را قربانی می‌کنم اما مردم را مایوس نمی کنم».

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....