تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فروردین 1399 - 13:17
کد خبر : 7712

روحانی: در مکتب ما یأس معنا ندارد/ صندوق بین‌المللی پول نباید میان کشورها تبعیض قائل شود

روحانی: در مکتب ما یأس معنا ندارد/ صندوق بین‌المللی پول نباید میان کشورها تبعیض قائل شود

به گزارش اقتصاددان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه، گفت:در تولید تجهیزات پزشکی و ضد عفونی و نیازمندی های مردم، پزشکان و پرستاران، گام های خوبی در کشور برداشته شده و کیت های جدیدی در اختیار قرار گرفته

به گزارش اقتصاددان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه، گفت:در تولید تجهیزات پزشکی و ضد عفونی و نیازمندی های مردم، پزشکان و پرستاران، گام های خوبی در کشور برداشته شده و کیت های جدیدی در اختیار قرار گرفته که در زمان کوتاهی نشان می دهد آیا فرد ویروس کرونا گرفته و پشت سرگذاشته یا نه.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء) را خدمت همه مردم عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و به محضر همه مسلمانان جهان و به یک معنا به محضر همه آنهایی که در سطح جهان منتظر هستند ولو اینکه دارای اعتقاد و ادیان دیگر هستند.

چون تعبیر قرآن مجید هم این است که انتظار صلح، عدالت و حکومت عادلان مخصوص اسلام نیست به صراحت قرآن می‌گوید ” وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون‌” ، ما قبلا در ذکر و تورات و در زبور این را نوشته‌ایم و مساله انتظار ظهور یک منجی در واقع جزو اعتقادات همه ادیان آسمانی است و البته در دین اسلام و به ویژه در مذهب تشیع رنگ و بوی خاص خود را دارد.

ما خیلی دقیق‌تر، صریح‌تر، با نام و نشان و با علائم نسبت به زمان ظهور، از آن منجی یاد می‌کنیم گرچه هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چه زمانی این ظهور اتفاق می‌افتد و لذا در روایات ما برای اینکه کسی سوء استفاده نکند گفته شده هر کس گفت من آن حضرت را ملاقات می‌کنم یا ملاقات کردم، او را تکذیب کنید و بگوید دروغ می‌گوید و هرکس زمان را تعیین کرد او را تکذیب کنید. هر که بگوید یک سال دیگر، یک هفته دیگر اینها جزو مواردی است که لا یعلم الغیب إلا الله؛ فقط خداوند بزرگ آگاه است.

اما آن چیزی که برای ما مهم است امید به آینده است و از امید بالاتر، آمادگی است. انتظار ظهور حضرت ولی عصر(عج)، هم به معنای امید به آینده است و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است و لذا هر کسی در عمل و در زندگی خودش می تواند ببیند که آیا او واقعا منتظر هست یا خیر. آن کسی که در زندگی فردی و جمعی خود به‌ گونه‌ای است که الگوی او تلاش برای رسیدن به عدالت است معلوم است او منتظر هست و درست می‌گوید و همان‌طور که در روایات ما آمده فرمود،” شیعیان ما را از عمل آنها بشناسید آنهایی که در عمل مسیر درست را انتخاب کردند و امامت ائمه هدی را در عمل آنها مشاهده می‌کنیم آنها شیعیان واقعی هستند”.

بنابراین در دین و مکتب ما یاس برای آینده معنا ندارد و سراسر زندگی ما باید امید باشد و اعتقاد بر اینکه پشت سر هر پیچیدگی‌ها و بن‌بست‌هایی بالاخره فرج هست فرج به همین معناست که گشایش خواهد بود.

اینکه ما بگوییم بن‌بست است و گره باز ناشدنی است این نباید در ذهنیت ما باشد و همیشه باید منتظر گشایش و منتظر فرج باشیم و در این مقطع زمانی نیز بیش از هر زمان دیگر ما نیازمند این اعتقاد و عقیده هستیم و این انتظار هر مقدار بیشتر شود و این اعتقاد هر چه قوی‌تر بشود، سکون و آرامش و جهان‌بینی واقعی برای انسان حاصل می‌شود.

مهدویت به ما یک جهان‌بینی واقعی می‌دهد، می‌گوید آینده جهان آینده صلح و عدالت و پایان همه گره‌ها و فرج و گشایش واقعی است، بنابراین، این ایمان و اعتقاد می‌تواند زندگی ما را نشاط ببخشد، ما را از ناامیدی نجات دهد و از غم و از افسردگی ما را برهاند.

آینده جهان را آینده باشکوه، زیبا و پر از عدل و داد و آن که در روایات ما آمده، نه عدل جزیی (یَملَأُ الله بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً و جَورا ) این قسط و عدل سراسر جهان را فرا می‌گیرد و بنابراین عید بسیار مهمی داریم، فردا روز عید بزرگ ماست روز نیمه شعبان و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت، دست همه ما را در این ایام سخت بگیرد و سریع‌تر در یک شرایط عادی و معمولی مردم با آرامش بیشتر بتوانند به فعالیت‌های اجتماعی خود و به مسائل شخصی خودشان ان شاءالله ادامه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....