تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 6:29
کد خبر : 44920

رمز پیروزی در انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز

رمز پیروزی در انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز

بسمه تعالی حکایت داستان موفقیت کبوتران و فرار از دام صیاد در کتاب سوم دبستان دوره ما وجود داشت، روزی گروهی کبوترها به طمع دانه در دام صیاد قرار می گیرند، هر کدام به سویی حرکت می کنند و‌ نیروی هم را خنثی می کنند و‌ تور از سر جایش تکان نمی خورد تا اینکه

بسمه تعالی
حکایت
داستان موفقیت کبوتران و فرار از دام صیاد در کتاب سوم دبستان دوره ما وجود داشت، روزی گروهی کبوترها به طمع دانه در دام صیاد قرار می گیرند، هر کدام به سویی حرکت می کنند و‌ نیروی هم را خنثی می کنند و‌ تور از سر جایش تکان نمی خورد تا اینکه کبوتر طوقی که سردسته بود به آنها گفت اگر می خواهید از این دام خلاصه شوید، در یک جهت پروار کنید، رمز رها شدن ما در اتحاد است.

همه کبوتر ها به حرف طوقی گوش دادند و تور را از زمین کنده و‌ همراه تور پرواز کردند.

طوقی گفت حالا به بالای تپه اطراف برویم، من دوستی دارم که موش است و بندهای تور را باز می کند.

وقتی به موش رسیدن موش با خوشحالی به استقبال طوقی و همراهان امد.
موش که جریان متوجه شد آمد و تور پای دوست خودش طوقی را باز کند که طوقی گفت اول دوستانم، آخرین نفر من باشم، موش هم پذیرفت و این کار را کرد، وقتی به نفر آخر طوقی رسیدند، راز اینکه چرا خواستی نفر آخر از بند آزاد شوی را بگو.

طوقی گفت اگر من را اول باز می کردی، بعد از رها کردن چند نفر خسته می شدی و آنها را از دام رها نمی کردی، ولی وقتی آخری باشم، به هوس باز کردن من خسته نخواهی شد.

واقعیت
با بررسی روند انتخابات در پنج دوره شورای گذشته، رمز پیروزی گروهی از نامزدهای دوره های مختلف قابل کشف است و می توان نامزدهای محترم آن را سرلوحه کار خود برای رسیدن به پیروزی در این دور قرار دهند، دوره اول شورا بیشترین تعداد از لیست نامزدهای اصلاح طلبان پیروز میدان شدند و‌ حداکثر نفرات متحد را در این شورا داشتند.

دوره دوم همه از یک قوم و با یک تفکر بنام لجنه توانستند لیست موردنظر خود را در شورا انتخاب کنند.

در شورای سوم بیشترین رای را گروه ائتلاف ۶ و جبهه رایحه خوش خدمت کسب کردند و تعدادی از آنها وارد شورا شدند و بقیه افراد معرفی شده هم عضو‌ علی البدل گردیدند.

اعضای شورای چهارم ظاهرا بدون قرار گرفتن در لیست های فراگیر، پیروز انتخابات شدند و البته منسجم ترین شورا در انتخاب شهردار اهواز را داشتند و یکی از موفق ترین شهرداران ادوار مختلف شورا به نام سید خلف موسوی را بر کرسی مدیریت شهرداری نشاندند.

شورای پنجم که با اکثریت گروه جمنا موفق به ورود به شورا شدند و متاسفانه برخلاف شعارهای تبلیغاتی بدترین و ناکارآمدترین آنها در دوره پنجم بود.

اگر در پنج دوره گذشته تعمق کنیم به رمز پیروی افراد پی خواهیم برد این رمز اتحاد و‌ لیستی عمل کردن و از تک روی ها دوری کردن بود.
شورای اول حزبی، شورای دوم حزبی و قومی، شورای سوم حزبی و قومی، دوره چهارم سایه خاصی از تفکرات موجود در جامعه بر آن استوار نبود.

شورای پنجم حزبی، افرادی که بصورت لیستی قرار گرفتند شانس موفقیت بیشتری داشتند و از تضاد و نارو زدن به هم، تشویق هواداران به پایبند بودن رای دادن به تمام افراد لیست و یک اتحاد موقت واقعی برای پیروزی را پیش گرفتند.

زمان بابادی شوراب/دبیر گروه ائتلاف ۶ در انتخابات شورای سوم شهر اهواز
۸/ اردبهشت /۱۴۰۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....