تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 12:32
کد خبر : 66488

رقابت جیلی چین با تسلا در کامیون های الکتریکی

رقابت جیلی چین با تسلا در کامیون های الکتریکی

کامیون برقی با یک سوئیت مینیاتوری خودروساز چینی با برند جیلی کامیون الکتریکی را برای رقابت با تسلا به بازار عرضه می کند که قابلیت تعویض باتری داشته ونوع باتری را مشتری می تواند انتخاب کند.  شرکت جیلی چین که در ایران بیشتر با خودرو های سواری آن آشنا هستیم با خودروسازانی که به دنبال

کامیون برقی با یک سوئیت مینیاتوری

خودروساز چینی با برند جیلی کامیون الکتریکی را برای رقابت با تسلا به بازار عرضه می کند که قابلیت تعویض باتری داشته ونوع باتری را مشتری می تواند انتخاب کند.

 شرکت جیلی چین که در ایران بیشتر با خودرو های سواری آن آشنا هستیم با خودروسازانی که به دنبال آوردن فناوری جدید به بازار خودروهای تجاری هستند؛ یک کامیون نیمه الکتریکی کوچک به نام هوم تراک “Homtruck”  روانه بازار کرده  که به ادعای این شرکت  تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

 پیش از این در اردیبهشت امسال از مدل مفهومی این کامیون رونمایی شده بود که مسافت طی شده با هر بار شارژ را بین ۶۳۴ تا ۸۰۵ کیلومتر عنوان کرده بودند.  اما اکنون این شرکت مدعی شده است که باتری های این کامیون قابل تعویض هستند و احتمالا استفاده از این کامیون نیمه هوشمند را  توجیه پذیرتر خواهد کرد.

ورایزن اوتو « Verizon Auto»   در این باره نوشته است: گروه خودروهای تجاری جیلی، قصد دارد این کامیون را با هدف بازارهای بین المللی در سال ۲۰۲۴ عرضه کند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که تعدادی از خودروسازان از دایملر تا تسلا کامیون های برقی خود را رونمایی کرده اند.

طبق ادعاهای جدید این شرکت موتور کامیون هیبریدی هوم تراک «Home Truck»  با گزینه های مختلف قدرت از جمله هیبریدی متانول و برق خالص در دسترس خواهد بود.

باتری های متانول، فناوری ای هستند که جیلی چندین سال است که روی آن سرمایه گذاری کرده است.

Verizon همچنین نوشته است: باتری های هوم تراک «Home Truck» قابل تعویض هستند که نیاز به شارژ را کاهش می دهد و کامیون شامل توالت، تختخواب، یخچال، آشپزخانه و یک ماشین لباسشویی کوچک است و به نظر می رسد یک سوئیت مینیاتوری طراحی کرده است که احتمالا مورد توجه علاقه مندان به کمپر ها نیز قرار بگیرد.

شرکت جیلی  مدعی شده است: این کامیون می تواند از برخی از ویژگی های رانندگی تا حدی مستقل استفاده کند و در سفرهای طولانی کامیون ها می توانند برای حفظ سرعت و فاصله ایمن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ظاهر کامیون برقی جیلی همان طور که قبلا گفته شده شبیه به کامیون تسلا است و به نظر می‌رسد چینی‌ها همچنان بر کپی برداری از محصولات موفق اصرار دارند و ترجیح می دهند با نواوری  در یک بخش خاص و  قیمت رقابتی  در بازارهای خودرو عرض اندام کند. پیش از این تنها تصاویری از کشنده را منتشر کرده بودند اما با انتشار عکس های جدید مدل مفهومی طراحان جیلی سعی کرده‌اند تا اصول آیرودینامیک را در طراحی آن بیشتر رعایت کنند و فرم آینده نگرانه ای برای این خودرو ترسیم کنند.

رقابت جیلی چین با تسلا در کامیون های الکترویکی

رقابت جیلی چین با تسلا در کامیون های الکترویکی

رقابت جیلی چین با تسلا در کامیون های الکترویکی

رقابت جیلی چین با تسلا در کامیون های الکترویکی

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....