تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 - 20:59
کد خبر : 2653

رشد پرقدرت‌تر بازار سهام و کاهش عرضه/ شاخص کل به کانال ۳۰۶هزار واحد رسید

رشد پرقدرت‌تر بازار سهام و کاهش عرضه/ شاخص کل به کانال ۳۰۶هزار واحد رسید

معاملات بازار سهام که به عقیده بسیاری از کارشناسان همچنان شاهد روند متعادل و در عین حال باثباتی است، شاخص کل امروز پرقدرت از روز قبل با رشد ۲۷۰۰ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، به میانه‌های ارتفاع ۳۰۶ هزار واحدی رسید. نکته قابل تامل در جریان دادوستدها کاهش عرضه و سپس تمایل معامله‌گران به خرید نمادهای

معاملات بازار سهام که به عقیده بسیاری از کارشناسان همچنان شاهد روند متعادل و در عین حال باثباتی است، شاخص کل امروز پرقدرت از روز قبل با رشد ۲۷۰۰ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، به میانه‌های ارتفاع ۳۰۶ هزار واحدی رسید. نکته قابل تامل در جریان دادوستدها کاهش عرضه و سپس تمایل معامله‌گران به خرید نمادهای بنیادی است، در این میان گروه‌های معاملاتی، بانکی‌ها تاثیر به سزایی در رشد شاخص کل داشتند، «ونوین» با رشد ۵ درصدی از همان ابتدا با روند مثبت کار خود را پیگیری کرد و پس از آن «وپاسار» هم با رشد نزدیک به ۳درصد و  قیمت ۲۱۶ تومان معامله شد و از طرفی توانست ۸۸ واحد شاخص کل  ارتقاء دهد؛ در بین بانکی‌ها همچنین «دی» برای دقایقی صف خرید ۳۰ میلیونی را تشکیل داد و در نهایت نزدیک به ۵درصد رشد کرد تا بانکی‌ها را بتوان یکی از پرمعامله‌ترین گروه‌های روز جاری تلقی کرد.
اما نکته قابل ذکر در پایان معاملات امروز تاثیرپذیری دماسنج بورس از نمادهای نفتی و پالایشی بود،  شایعه جدی شدن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ، باعث تحرکات «شبندر» شد و پالایش بندرعباس با رشد حدود ۲ درصد و محدوده قیمت ۱۸۰۰ تومان توانست منجر به ارتقاء  ۱۶۲ واحدی نماگر شود، از طرفی «فارس» و «شتران» به عنوان دیگر نمادهای این گروه در مجموع تاثیر مثبت بیش از ۲۱۲  را بر شاخص کل داشتند.
همچنین خودرویی‌ها که در روزهای اخیر بیشترین سهم اخبار را مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به خود اختصاص داده‌اند، در پایان معاملات روز جاری توفیق آنچنانی را کسب نکردند، گرچه برای دقایقی نشانه‌های حرکت صعودی را بروز دادند اما«خودرو» در نهایت ۰.۵۲درصد و«خساپا» ۲.۴۰ درصد افت را تجربه کرد.
شایان ذکر است در میان گروه‌های معاملاتی بیشترین بازدهی با ۴.۱۹ درصد متعلق به گروه کاشی و سرامیک بود و بیشترین زیان هم با منفی ۱.۵۸ درصد به نام محصولات چرمی ثبت شد.
ارزش معاملات بورس تهران در پایان روز جاری۱۲۱۴ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد هم با رقم ۱۲۰۴ میلیارد تومان به ثبت رسید، خالص تغییر مالکیت هم ۶۹ میلیارد تومان از حقوقی به حقیقی‌ها بود.
در میان گروه‌های صنعتی، خودرویی‌ها، بانک، صنایع شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند.
اکثر نمادهای گروه‌های سیمانی که به عقیده برخی از کارشناسان مستعد رشدی مناسب در بلند مدت خواهند بود، در روز جاری سبزپوش بودند و جایگاه پنجم را در بین صنعتی‌ها از آن خود کردند.
در فرابورس نیز آیفکس با بیش از ۳۰ واحد رشد قله ۳۹۰۰ واحدی را فتح کرد و در بین نمادها فرابورسی «هرمز»، «بمپنا»، «کرمان» و «مادیرا» حدود ۱۵ واحد، شاخص کل را ارتقا دادند و در مقابل «مارون» افت حدود ۷ واحدی را بر دماسنج فرابورس تحمیل کرد.
ارزش کل معاملات فرابورسی، ۵۸۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد هم حدود ۳۱۷ میلیارد تومان به ثبت رسید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....