تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 16:11
کد خبر : 67561

رشد قیمت طلا و نقره با افزایش تقاضای خرید

رشد قیمت طلا و نقره با افزایش تقاضای خرید

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند افزایشی در پیش گرفت. افزایش قیمت‌ها با افزایش تقاضای خرید در سطوح قیمتی پایین‌تر آغاز شد. اقتصاددان؛ در حال حاضر بازار فلزات گرانبها با توجه به انتشار اخبار مرتبط با افزایش تورم به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. بر این اساس روز گذشته طلای

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند افزایشی در پیش گرفت. افزایش قیمت‌ها با افزایش تقاضای خرید در سطوح قیمتی پایین‌تر آغاز شد.

اقتصاددان؛ در حال حاضر بازار فلزات گرانبها با توجه به انتشار اخبار مرتبط با افزایش تورم به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۱۴.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۶۸.۲۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۹۶ دلار افزایش به قیمت ۲۵.۱۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی روند نزولی در پیش گرفتند. بازار به دلیل نگرانی‌های تورمی و افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در بخش‌هایی از آسیا و اروپا در روزهای گذشته حرکت نوسانی داشته‌اند.

در اخبار روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده ماه اکتبر منطقه یورو نسبت به ماه سپتامبر ۰.۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد افزایش یافت. در همین حال بریتانیا نرخ تورم مصرف کننده را ۴.۲ درصد در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد که بیشترین میزان افزایش تورم در طول یک دهه گذشته بوده است. این اعداد تقریبا دو برابر میزانی است که بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان پیش بینی کرده بودند. داده‌های اقتصادی «قیمت داغ» بر ماندگاری بیشتر تورم تاکید دارد و بسیاری بر این باورند که حتی تورم مشکل سازی برای مدتی در جریان خواهد بود.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح ۱۵ ماه گذشته اندکی کاهش یافت. قیمت نفت خام نیمکس با ادامه روند کاهشی به ۷۸.۸۵ دلار در هر بشکه رسید و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده در محدوده ۱.۶۰۴ درصدی معامله شد.

رشد قیمت طلا و نقره با افزایش تقاضای خرید

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه در یک روند صعودی شش هفته‌ای قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۷۹.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۸۵ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۵۱ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۸۳۹ دلار در هر اونس عنوان شده است.

رشد قیمت طلا و نقره با افزایش تقاضای خرید

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها در یک روند صعودی شش هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه مشاهده می‌شوند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۶.۱۳ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۲۳.۰۴۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۵.۴۹ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۵.۷۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است همچنین سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۴.۸۲۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۴.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....