تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 تیر 1401 - 21:30
کد خبر : 92868

رد پای کره شمالی در سرقت ۱۰۰ میلیون دلاری رمزارز

رد پای کره شمالی در سرقت ۱۰۰ میلیون دلاری رمزارز

هکرهای کره شمالی در سرقت ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز از یک شرکت آمریکایی دست داشتند. دارایی‌های رمزارز ۲۳ ژوئن از Horizon Bridge که توسط بلاک چین هارمونی اداره می‌شود و امکان انتقال دارایی‌های رمزارز به بلاکچین‌های دیگر را فراهم می‌کند، به سرقت رفت. این سومین هک یک پل بلاک چین مهم در سال میلادی جاری

هکرهای کره شمالی در سرقت ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز از یک شرکت آمریکایی دست داشتند.

دارایی‌های رمزارز ۲۳ ژوئن از Horizon Bridge که توسط بلاک چین هارمونی اداره می‌شود و امکان انتقال دارایی‌های رمزارز به بلاکچین‌های دیگر را فراهم می‌کند، به سرقت رفت. این سومین هک یک پل بلاک چین مهم در سال میلادی جاری است.

هکرها در فوریه، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از پل بلاکچین وارمهول به سرقت بردند. پل بلاکچین رونین در اواخر مارس حدود ۶۲۰ میلیون دلار را در یک حمله هک از دست داد.

تامین مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی

طبق یافته‌های شرکت‌های تحقیقات دیجیتالی، از آن زمان فعالیت هکرها نشان می‌دهد این سرقت، ممکن است به کره شمالی ارتباط داشته باشند. ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد می‌گویند پیونگ یانگ از پول‌های مسروقه برای تامین مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای استفاده می‌کند.

هشتمین سرقت سایبری کره شمالی

نیک کارسن، تحلیلگر سابق اف بی آی که درباره سرقت‌های رمزارز کره شمالی برای شرکت آمریکایی TRM Labs تحقیق می‌کند، اظهار کرد: بر اساس الگوی مبادلات، به نظر می‌رسد این هک، کار کره شمالی باشد. شرکت الیپتیک هم در گزارشی اعلام کرد شواهد قوی وجود دارد که گروه لازاروس کره شمالی، مسئول این دزدی هستند.

شرکت تحقیقاتی Chainalysis اعلام کرد اگر این یافته‌ها تایید شود، هشتمین سرقت سایبری امسال خواهد بود که با اطمینان، به کره شمالی نسبت داده می‌شود و این سرقت‌ها به یک میلیارد دلار بالغ می‌شود که معادل ۶۰ درصد از پول‌های به سرقت رفته در سال ۲۰۲۲ است.

بر اساس گزارش رویترز، افت اخیر ارزش رمزارزها، بهره بردن از دارایی‌های مسروقه را برای کره شمالی دشوارتر می‌کند و به گفته مقامات کره جنوبی، یک منبع مهم تامین مالی را برای این کشور به خطر می‌اندازد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....