تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مرداد 1401 - 10:08
کد خبر : 96253

رای ممتنع ایران به قطعنامه محیط زیستی؟!

رای ممتنع ایران به قطعنامه محیط زیستی؟!

رای ممتنع ایران در این واویلای محیط زیستیِ کشور که سیل همه را با خود برده است، به قطعنامه محیط زیستی سازمان ملل!!!! ایران، چین، روسیه، بلاروس، سوریه، کامبوج، قرقیزستان و اتیوپی هشت کشوری هستند که به قطعنامه‌ی سازمان مللِ متحد مبنی بر به رسمیت شناختن محیط زیست پاک، سلامت و پایدار رای ممتنع دادند.

رای ممتنع ایران در این واویلای محیط زیستیِ کشور که سیل همه را با خود برده است، به قطعنامه محیط زیستی سازمان ملل!!!!

ایران، چین، روسیه، بلاروس، سوریه، کامبوج، قرقیزستان و اتیوپی هشت کشوری هستند که به قطعنامه‌ی سازمان مللِ متحد مبنی بر به رسمیت شناختن محیط زیست پاک، سلامت و پایدار رای ممتنع دادند. ۱۶۱ کشور نیز به این قطعنامه رای موافق دادند. رایِ ممتنع ایران به این قطعنامه مغایر با اصل پنجاهم قانون اساسی‌ست، بنابراین مقامات شرکت‌کنند‌ه در این اجلاس که به این قطعنامه بسیار مهم رای ممتنع دادند باید به دادگاه فراخوانده شوند و دلایل خود مبنی بر امتناع از حفظ محیط زیست ایران را برای مردم ایران توضیح دهند.
محیط زیست ایران به خاطر وجود مدیران ناکارامد و غیر متعهد در “ابرچالشهای زیست‌محیطی” گرفتار شده است.
سیل، فرونشست، آلودگی و نابودی آبها، تخریب و نابودی جنگلهای هیرکانی و زاگرس و حتی حرا، تخلیه زباله‌های شهری در عمق جنگلهای هیرکانی در سراسر شمال (دالخانی رامسر، سراوان، کلاردشت، آمل و …)، فرسایش و آلودگی خاک، آلودگی هوا، تغییر کاربری زمین‌های حاصلخیز از کشاورزی به ساخت و ساز غیر ضروری (ویلا و برج) و دیگر مواردی که به ناپایداری محیط زیست می‌انجامد از جمله ابرچالشها یا فراابرچالشهایی‌ست که ایران به آن دچار است. با این وضعیت مقامات ایرانی به قطعنامه محیط زیستی سازمان ملل رای ممتنع دادند!!

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....