تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401 - 20:09
کد خبر : 85996

رایزنی کره جنوبی و آمریکا درباره برجام

رایزنی کره جنوبی و آمریکا درباره برجام

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و نماینده آمریکا در امور ایران در خصوص مذاکرات برجام رایزنی کردند. «جانگ چویسو» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، از گفت‌وگوی تلفنی با «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص برجام خبر داد. وی در این

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی و نماینده آمریکا در امور ایران در خصوص مذاکرات برجام رایزنی کردند.

«جانگ چویسو» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، از گفت‌وگوی تلفنی با «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص برجام خبر داد.

وی در این پیام نوشت: «با نماینده آمریکا در امور ایران صحبت کردم و بر تلاش‌های دیپلماتیک کره (جنوبی) برای بازگشت متقابل به تعهدات ذیل برجام تأکید کردم».

معاون وزیر خارجه کره جنوبی با تأکید بر همکاری با آمریکا برای پیشرفت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما به رایزنی از نزدیک ادامه می‌دهیم. بهترین آرزوها برای راب (مالی)».

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا مدعی شده قصد دارد از طریق مذاکراتی که چندین دور آن در شهر وین برگزار شده زمینه‌های بازگشت آمریکا به برجام را فراهم کند اما تا به حال از انجام اقدامات لازم در این خصوص خودداری کرده است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف به ویژه ایران را به کند کردن روند مذاکرات متهم کند.

یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه ۱۵ فروردین ماه در توئیتی درباره مذاکرات وین نوشت: ‏اگر مکثی در روند مذاکرات وین دیده می شود، به دلیل زیاده خواهی طرف آمریکایی است.وزارت امور خارجه در جهت کسب عالی منافع ملت و رعایت خطوط قرمزها با قدرت و منطق عمل می کند. هرگز زیر بار زیاده خواهی آمریکا نخواهیم رفت. اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، توافق دست یافتنی است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....