تاریخ انتشار : شنبه 2 شهریور 1398 - 19:16
کد خبر : 784

راه اندازی کارخانجات نوآوری بسترساز تحقق اقتصاد دانش بنیان

راه اندازی کارخانجات نوآوری بسترساز تحقق اقتصاد دانش بنیان

سورنا ستاری عصر شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی و در جریان افتتاح اولین کارخانه نوآوری غرب کشور در یکی از کارخانجات اراک اظهار داشت: استان مرکزی قدم های خوبی در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان برداشته است. وی ادامه داد: برخی صنایع اراک در مرحله ای قرار گرفته اند که

سورنا ستاری عصر شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی و در جریان افتتاح اولین کارخانه نوآوری غرب کشور در یکی از کارخانجات اراک اظهار داشت: استان مرکزی قدم های خوبی در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان برداشته است.

وی ادامه داد: برخی صنایع اراک در مرحله ای قرار گرفته اند که کم کم از سیستم سنتی فاصله گرفته و به سمت محصولات دانش بنیان تغییر جهت داده اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بحث سیستم های شتاب دهنده و استارتاپ های جدیدی که از درون این مجموعه ها و همچنین کارخانه نوآوری با همکاری های با دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و سایر بخش های حوزه دانش استان ایجاد شده است، در آینده بخشی از اقتصاد دانش بنیان را رقم می زند.

ستاری افزود: نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و امیدواریم اتفاقات نظیر راه اندازی کارخانجات نوآوری اینگونه به زایش تعداد بسیار زیادی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان  منجر شود و به دنبال آن فرهنگ نوآوری در استان ها توسعه پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: برای توسعه مراکز نوآوری باید از ظرفیت جوانانی که در این زمینه از خلاقیت لازم برخوردار هستند، استفاده شود و از آن ها حمایت کنیم. زیرا محصولات دانش بنیان دارای ارزش افزوده بالایی هستند و برای جوانانی که در این حوزه تلاش کردند، موفقیت بالایی محسوب می شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....