تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 20:40
کد خبر : 64082

راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت و ارزیابی کلیه مدارس

راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت و ارزیابی کلیه مدارس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مصوبه امروز اعضای کمیسیون متبوعش مبنی بر راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی خبر داد. رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبعوش، گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح موادی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مصوبه امروز اعضای کمیسیون متبوعش مبنی بر راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی خبر داد.

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبعوش، گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با حضور مسئولان مربوطه در دستورکار جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی در تشریح مهمترین مصوبه امروز اعضای کمیسیون درباره این طرح، بیان کرد: براساس مصوبه امروز وزارت آموزش و پرورش مکلف شد حداکثر ظرف مدت ۶ ماه سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را راه اندازی کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش در همین راستا ادامه داد:همچنین براساس مصوبه اعضا مقرر شد تمامی آمار کارکنان، دانش آموزان، فضا، تجهیزات آموزشی، مجوزهای تاسیس و راه اندازی، شاخص های ارزیابی، میزان شهریه، درآمدها و هزینه های آن‌ها و هر نوع تسهیلات و حمایت های دریافتی را به طور جامع، دقیق و شفاف در این سامانه درج کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم،  حاجی‌پور اضافه کرد: طبق مصوبه دیگر مقرر شد آموزگاران دوره ابتدایی تمام وقت محسوب شوند و ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته تعیین شود.

وی با اشاره به مصوبات جلسات قبل اعضای کمیسیون درباره این طرح بیان کرد: با مصوبه اعضای کمیسیون مقرر شده بود که الگوی تعیین شهریه مدارس و تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی ، تجهیزات و شرایط منطقه‌ای و همچنین نرخ تورم توسط شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تهیه می‌شود به صورت عمومی منتشر شود و در اختیار همه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون در جلسات گذشته همچنین شورای عالی آموزش و پرورش را مکلف کردن که مصادیق فوق برنامه را در مدارس غیردولتی مشخص کند و سقف شهریه فوق برنامه مدارس غیردولتی در هیچ شرایطی نباید از ۵۰ درصد شهریه مصوب بیشتر باشد.

حاجی پور عنوان کرد: همچنین بر اساس مصوبات قبلی تاسیس یا اداره مدرسه یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از سوی کلیه مدیران و معاونان (ستادی، استانی، شهرستان ها، مناطق و نواحی ) اشخاص حقوقی و بستگان درجه یک آنان در زمان تصدی پست و تا یک سال بعد از آن ممنوع شد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....