تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 11:05
کد خبر : 45305

راهکار های افزایش مشارکت و تعلق خاطر کارکنان

راهکار های افزایش مشارکت و تعلق خاطر کارکنان

⭕️ چند راهکار برای افزایش مشارکت و تعلق خاطر کارکنان به سازمان 🖋مهندس سبحان هنانیان 🎖سخنران ، نویسنده و مدرس سازمان فنی و حرفه ای کشور 📚رتبه دوم مسابقات ملی مهارت کشوری ✅با ما در ارتباط باشید ۰۹۱۲۳۰۸۹۹۶۰ _ ۰۹۱۹۸۲۸۴۸۱۸ 🔶 «این قوی‌ترین یا باهوش‌ترین‌ها نیستند که بقا می‌یابند. موجودی بقا می‌یابد که بهتر از

⭕️ چند راهکار برای افزایش مشارکت و تعلق خاطر کارکنان به سازمان

🖋مهندس سبحان هنانیان

🎖سخنران ، نویسنده و مدرس سازمان فنی و حرفه ای کشور

📚رتبه دوم مسابقات ملی مهارت کشوری

✅با ما در ارتباط باشید
۰۹۱۲۳۰۸۹۹۶۰ _ ۰۹۱۹۸۲۸۴۸۱۸

هنانیان

🔶 «این قوی‌ترین یا باهوش‌ترین‌ها نیستند که بقا می‌یابند. موجودی بقا می‌یابد که بهتر از همه بتواند تغییر را مدیریت کند.»
این نقل قولی از چارلز داروین است. شاید صحبت او ربطی به کسب‌وکار نداشته باشد اما کلماتش، این روزها بیش از هر زمانی در عرصه کسب‌وکار شنیده می‌شوند. مدیریت افراد نیز مستثنی نیست. مشارکت یا تعلق خاطر کارکنان یک مفهوم انتزاعی است. مشارکت یعنی کارمند چقدر دل به کار دهد. مشارکت یعنی ارتباط احساسی یک کارمند نسبت به سازمانی که در آن کار می‌کند.

🔷 انگیزه هر فرد و چیزی که باعث می‌شود نسبت به سازمان احساس تعلق خاطر پیدا کند، از یک شخص تا شخص دیگر، متفاوت است. و البته به اتفاقاتی که در جهان می‌افتد نیز بستگی دارد. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که گرایش‌ها یا به اصطلاح ترندها به چشم برهم‌زدنی تغییر می‌کنند. روشی که امروز کاملا جواب می‌دهد ممکن است فردا کاربرد نداشته باشد. مشارکت کارکنان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

🔷 ما گرایش‌هایی را شناسایی کردیم که پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۲۰۲۲ در مشارکت کارکنان نقش خواهند داشت:

▫️فرهنگ انسان‌ محور
ارتقای فرهنگ سازما، یک نیاز مبرم و ضروری است که اگر فورا در این راستا اقدام نکنید ممکن است بهترین کارکنانتان را از دست بدهید.

▫️توازن میان کار و زندگی
در سال ۲۰۲۲ انعطاف‌پذیری به یکی از ارکان مهم مشارکت تبدیل خواهد شد. توازن میان کار و زندگی، یک مفهوم جدید نیست اما حالا کارکنان دوست دارند آن را واقعا تجربه کنند. در بسیاری از کارها لازم نیست کارمند هر روز در محل کار حضور فیزیکی داشته باشد. و کارکنان عصر جدید حالا دارند از این فرصت به بهترین نحو بهره می‌برند.سیاست‌های سازنده‌ای مثل «کار از خانه»، «زمان‌بندی‌های انعطاف‌پذیر» و «دورکاری» نیز اهمیت این موضوع را اثبات می‌کنند.

▫️گسترش تکنولوژی‌های ابری و هوش مصنوعی
تکنولوژی حالا به تک‌تک وجوه مدیریت منابع انسانی راه پیدا کرده. از مزایای کارکنان گرفته تا ابزارهای قدردانی از کارکنان و ابزارهای مدیریت عملکرد و بازخورد. تکنولوژی به سازمان‌ها کمک کرده که بهتر و سریع‌تر به نتیجه برسند.

▫️تغییر تعریف واژه «انسان» در منابع انسانی
جهان با سرعتی باورنکردنی در حال دیجیتالی شدن است. اما انسان‌ها هنوز ذاتا به‌دنبال «همدردی» و «قدردانی» هستند. توجه بیشتر به جنبه «انسانی» منابع انسانی، در عصر دیجیتال اهمیت ویژه‌ای خواهد یافت.

▫️تنوع و سهیم‌سازی در محیط کار
سهیم‌سازی اما یک نیروی قدرتمند است که تمامی این عناصر را کنار هم نگه می‌دارد. تنوع نیروی کار فقط در صورتی دوام می‌آورد که بتوانید در همه کارمندها احساس تعلق خاطر ایجاد کنید و همه در امور سهیم باشند.

▫️ایجاد فرصت‌های فراوان برای پیشرفت شغلی
این روزها کارکنان بیش از هر چیزی به‌دنبال پیشرفت در حوزه تخصص خود هستند. آنها دوست دارند در جایی کار کنند که به رشد شخصی و حرفه‌ای آنها کمک کند.

🖋مهندس سبحان هنانیان

🎖سخنران ، نویسنده و مدرس سازمان فنی و حرفه ای کشور

📚رتبه دوم مسابقات ملی مهارت کشوری

✅با ما در ارتباط باشید
۰۹۱۲۳۰۸۹۹۶۰ _ ۰۹۱۹۸۲۸۴۸۱۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....