راهکار هایی برای پاسخگویی کارامد به سوالات و شکایات مشتریان
⭕️ راهکارهایی برای پاسخگویی کارامد به سوالات و شکایات مشتریان مهندس سبحان هنانیان 📚سخنران ، نویسنده و مدرس سازمان فنی و حرفه ای 🥈دارنده مدال نقره مسابقات ملی مهارت کشوری ✅کارآفرین و مشاور کسب و کار ◀️۰۹۱۹۸۲۹۴۸۱۸_ ۰۹۱۲۳۰۸۹۹۶۰ 🔶 پاسخگویی به سوالات و شکایتهای مشتریان، نقش بسزایی در رضایت و وفاداری آنها دارد. بدین منظور
⭕️ راهکارهایی برای پاسخگویی کارامد به سوالات و شکایات مشتریان
مهندس سبحان هنانیان
📚سخنران ، نویسنده و مدرس سازمان فنی و حرفه ای
🥈دارنده مدال نقره مسابقات ملی مهارت کشوری
✅کارآفرین و مشاور کسب و کار
◀️۰۹۱۹۸۲۹۴۸۱۸_ ۰۹۱۲۳۰۸۹۹۶۰
🔶 پاسخگویی به سوالات و شکایتهای مشتریان، نقش بسزایی در رضایت و وفاداری آنها دارد. بدین منظور پیشنهاد می شود روی این موارد سرمایهگذاریهای کلانی را انجام دهید:
۱️⃣ تقویت مراکز تماس و پاسخگویی به مشتریان از طریق استخدام کارمندان حرفهای و متعهد
۲️⃣ آموزش کارمندان بخش «تماس با ما» برای ارائه بهترین مشاورهها و راهنماییها به مشتریان
۳️⃣ سنجش مستمر میزان رضایت مشتریان از ابعاد مختلف کسب و کار شرکت
۴️⃣ شناسایی سریع مشتریان ناراضی و دلایل عدم رضایت آنها و تلاش برای جلب رضایت ایشان
۵️⃣ استفاده از روشهای مختلف تماس برای مشتریان و محدود نکردن تماسها به ابزارهای الکترونیکی مثل ایمیل و پیام صوتی (برای مثال، اکثر مراکز تماس مدرن به گونهای طراحی شدهاند که مشتری میتواند بین صحبت کردن با یک کامپیوتر یا انسان، یکی را انتخاب کند)
۶️⃣ کاهش زمان پاسخ به سوال مشتری و رسیدگی به شکایت او
◀️ برای درک بهتر سرمایهگذاری شرکتها در پاسخگویی به سوالات و شکایات مشتریانشان به این سه مثال توجه کنید:
▫️شرکت باتِربال، تولیدکننده بوقلمون است. این شرکت برای جلب رضایت مشتریانش و ایجاد تمایز از رقبا، روی پاسخگویی به مشتریان تمرکز و برای این کار ۵۵ آشپز حرفهای را استخدام کرده تا به سوالات مشتریان درباره پخت و تزئین بوقلمون پاسخ بدهند. این ۵۵ آشپز سالانه به بیش از ۱۰۰ هزار مشتری شرکت، مشاوره آشپزی با بوقلمون میدهند.
▫️شرکت کامکَست، یکی از بزرگترین شرکتهای مخابراتی در آمریکا، برای آگاهی از نارضایتی مشتریان، علاوه بر دریافت شکایتها از طریق ایمیل، مرکز تماس و غیره، تیم مجزایی را برای بررسی شبانهروزی نظرات و شکایات آنها در تالارهای گفتگو، شبکههای اجتماعی و وبلاگها تشکیل داده است تا هیچ شکایتی از قلم نیفتد.
▫️هواپیمایی جت بلو، بعد از لغو یا تاخیر چندین ساعته اکثر پروازهایش در روز ولنتاین به دلیل وقوع طوفان در شهرهای مختلف آمریکا، تصمیم گرفت پیام عذرخواهی با امضای مدیرعامل خود را در روزنامههای سراسری آمریکا چاپ و خسارات وارده به مشتریان را جبران کند. برای مثال، شرکت به تمام مسافرانی که پروازشان کنسل شد یا بیش از سه ساعت تاخیر داشت، یک بلیت رفت و برگشت در همان مسیر، هدیه داد.
🖋 سبحان هنانیان
📚سخنران ، نویسنده و مدرس سازمان فنی و حرفه ای
🥈دارنده مدال نقره مسابقات ملی مهارت کشوری
✅کارآفرین و مشاور کسب و کار
◀️۰۹۱۹۸۲۹۴۸۱۸_ ۰۹۱۲۳۰۸۹۹۶۰
برچسب ها :hananian ، انتقادات ، پیشنهادات ، ترفند های مدیریتی ، تماس با ما ، درباره ما ، سبحان هنانیان ، شرکت ، شکایات ، مدیران ، هنانیان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰