تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 فروردین 1402 - 19:57
کد خبر : 119551

راهکارکنترل تورم است نه افزایش حداقل دستمزد

راهکارکنترل تورم است نه افزایش حداقل دستمزد

اقتصاد دولتی مانع مهار تورم و رشد تولید است/ با اضافه کردن حقوق‌ها نمی‌توانیم بر تورم غلبه کنیم محمد رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس: اگر بخواهیم هر سال با اضافه کردن حقوق ها بر تورم غلبه کنیم تجربه نشان داده است موفقیت آمیز نخواهد بود و حتماً با رشد پایه پولی نمی شود تورم را

اقتصاد دولتی مانع مهار تورم و رشد تولید است/ با اضافه کردن حقوق‌ها نمی‌توانیم بر تورم غلبه کنیم

محمد رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس: اگر بخواهیم هر سال با اضافه کردن حقوق ها بر تورم غلبه کنیم تجربه نشان داده است موفقیت آمیز نخواهد بود و حتماً با رشد پایه پولی نمی شود تورم را کنترل کرد.

یکی از اقداماتی که می توان برای مهار تورم انجام داد مقابله با کسری بودجه است و اگر بودجه ها با کسری همراه شود دولت مجبور به چاپ پول می شود و تنیجه آن تحمیل تورم به جامعه است لذا دولت باید تلاش کند از بودجه انحراف پیدا نکند و به ناترازی دامن نزند.

اقتصاد دولتی نیز یکی دیگر از موانع تحقق شعار سال است و در هر دو موضوع مهار تورم و رشد تولید اثر منفی دارد به طوری که ما شاهد هستیم در عرصه هایی که نظیر خودرو سازی،فولاد،سیمان و غیره که با پشتیبانی دولت ها فعالیت می کنند تورم بیشتر است.

رقابت بخش خصوصی با دولت موجب فرسوده شدن بخش خصوصی می شود و یا در بخش هایی اجازه ایجاد رقابت نظیر صنعت خودرو داده نمی شود و یا واردات برای ایجاد رقابت و تزار بین عرضه و کیفیت انجام نمی شود که با تداوم این وضعیت رشد اقتصادی هم محقق نمی شود و ما باید در مجلس تلاش کنیم از اقتصاد دولتی رها شویم و بخش خصوصی را فعال کنیم.

photo 2023 03 22 20 06 33 اقتصاددان نوشته

حداقل دستمزد یک نوع تحمیق و عوام فریبی است که فشار سیاسی را از دولت برای کنترل دائمی ‎تورم برمی دارد. افزایش ‎حداقل دستمزد به ظاهر معیشت کارگر را ارتقا می دهد در حالی که این مظلومان شاید ندانند که همیشه از تورم جا می مانند. راهکار فشار برای کنترل تورم است نه افزایش حداقل دستمزد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....