تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 13:07
کد خبر : 21237

دی . ان . آ (DNA) برند شما چیست؟

دی . ان . آ (DNA) برند شما چیست؟

  دی . ان . آ برند شما ، ماهیت هویت شما به عنوان یک تجارت است. این مشخص می کند که چه چیزی شما را از رقبای خود منحصر به فرد و متمایز می کند ، در نتیجه به مشتریان دلیل می دهد تا از میان رقبا از شما خرید کنند. روش های مختلفی

 

دی . ان . آ برند شما ، ماهیت هویت شما به عنوان یک تجارت است. این مشخص می کند که چه چیزی شما را از رقبای خود منحصر به فرد و متمایز می کند ، در نتیجه به مشتریان دلیل می دهد تا از میان رقبا از شما خرید کنند.

روش های مختلفی برای تعیین DNA برند تجاری شما وجود دارد. یک روش تأکید بر میراث شماست: اینکه چرا مشاغل شما تاسیس شده و چگونه طی سالهای متمادی به سازمانی که امروزه شکل گرفته است ، تبدیل شده است. داشتن یک داستان خوب برای شما هویت قویتری ایجاد می کند و به شما کمک می کند با مشتریان ارتباط عاطفی برقرار کنید.

علاوه بر تفکر در مورد گذشته خود ، تمرکز بر اولویت های فعلی و بلند پروازی های آینده هنگام تعریف DNA نام تجاری شما مهم است. سوالاتی از جمله:

• چه چیزی برای تجارت شما مهم است ، نه تنها از نظر تجاری و صنعتی بلکه در سطح جهانی و گسترده تری نیز؟
• رسالت شما چیست و اهداف شما برای آینده چیست؟
• چگونه می خواهید به مشتریان خود کمک کرده و زندگی آنها را بهتر کنید؟

 

تعریف DNA و هویت برند ، خود گامی اساسی است که باید قبل از شروع مأموریت آگاهی سازی ، جلب مشتری و کسب وفاداری به برند ، بردارید.یکی از مهمترین اهدافی که باید در جهت رشد تجارت خود به خاطر بسپارید حفظ هویت سازگار در تمام کانال های بازاریابی ، سیستم عامل های تعامل و مناطق جغرافیایی است.

 

اجزاء اساسی تشکیل دهنده “دی ان آ برند”

.۱ شخصیت برند

شخصیت برند مجموعه ای از ویژگی های انسانی است که به یک نام تجاری نسبت داده می شود. شخصیت برند چیزی است که مصرف کننده می تواند با آن ارتباط برقرار کند. یک مارک موثر با داشتن یک سری صفات ثابت که از یک بخش خاص مصرف کننده برخوردار است ، ارزش ویژه برند خود را افزایش می دهد. این شخصیت یک ارزش افزوده کیفی است که یک برند علاوه بر مزایای عملکردی خود ، کسب می کند.

.۲ کالا و خدمات

“کالا” یک کالای مشهود است که برای کسب توجه یا مصرف در بازار عرضه می شود ، در حالی که “خدمات” یک کالای نامشهود است که از تولید یک یا چند نفر ناشی می شود. اگرچه به نظر می رسد تمایز اصلی بین این دو مفهوم بر اساس ملموس بودن آنها بنا شده است ، اما همیشه اینگونه نیست. در بیشتر موارد خدمات نامحسوس هستند ، اما محصولات همیشه ملموس نیستند.

blank

.۳ دیدگاه برند
بعضی اوقات بازاریاب ها درمورد اینکه نام تجاری آنها چیست درمورد اینکه مخاطبانشان دوست دارند چیست گیج می شوند. اگرچه فلسفه اخیر تا حدی منطقی است که بخواهند مشتری ها را راضی کنند ، اما این می تواند مشکل ساز باشد زیرا مشتریان بندرت در مورد وضعیت بازار شما ، حاشیه شما ، آنچه برند شما قادر به انجام آن است و یا سلامت عمومی کسب و کار شما هستند توجه می کنند .

با این تفکر که برند ها باید زندگی یا خواسته مخاطبانشان را منعکس کنند ، بازاریابان اغلب از گروه های متمرکز ، ایده ها ، پانل های خبره ، نظرسنجی ها و موارد مشابه استفاده می کنند تا بفهمند بازار چه می خواهد. مشکل اساسی در این مورد این است که مشتریان به ناچار می خواهند برندها “سریعتر ، قویتر ، قابل اطمینان تر ، ارزان تر ، استفاده راحت تر” و … باشند ، و آنها اغلب کوته فکر هستند که چگونه می خواهند برند شما به آنها خدمت کند. و چرا نباید باشند؟ آیا آنها می خواهند برند شما در گروه جدیدی وارد شود؟ شاید ، اما اگر آنها در آنجا مارکی داشته باشند که از قبل به آن اعتماد دارند ، نه. آیا آنها می خواهند برند شما مجدداً استفاده شود؟ شاید ، اما اگر آنها قبلاً آن را دوست داشته باشند نه. اگر به عنوان ورودی و الهام استفاده شود ، این نوع تحقیق می تواند در گشودن خطوط فکری و ایجاد امکانات بسیار ارزشمند باشد. اما اگر برای یافتن پاسخ های واقعی مورد استفاده قرار گیرد ، احتمالاً با مارک کاملاً ملایم و تمام لبه های آن خاموش خواهید بود ، زیرا اکثر مخاطبان این موضوع را قابل قبول می دانند. این قانون میانگین ها است.

سوال اصلی باید این باشد: چگونه می توانید از بازار و بینش برای دستیابی به اهداف تجاری و تجاری خود استفاده کنید؟ چگونه می توان یک برند Beacon ایجاد کرد که بیانگر آرزوهای ناگفته مخاطبان شما باشد و آنها را به سمت شما سوق دهد؟ چگونه می توانید از مزیت رقابتی خود برای ایجاد مزیت بازار استفاده کنید؟

مزیت برند های Beacon موضع گیری آنهاست. آنها عمیقاً به مخاطب شما متصل می شوند به گونه ای که متفاوت و منحصر به فرد باشد. در مقایسه ، همانطور که از نام آن پیداست ، برند های Mirror به سادگی به دنبال آینه سازی مخاطب هستند. آنها می توانند موفق شوند ، اما کار بسیار دشوارتر است زیرا برندهای Mirror فقط آنچه را که در سطح ظاهر است منعکس می کنند و نه ارزش های عمیق و اساسی مخاطبان. همچنین همه افراد در بازار می توانند به راحتی آنها را تکثیر کنند.

blank

 

.۴ توصیف برند

نام تجاری چیزی فراتر از مجموع محصولات آن است. این شخصیت شخصیتی دقیق و دقیق دارد که نمایانگر چشم انداز ، مأموریت یا فرهنگ شرکت اصلی آن است. بنابراین جای تعجب نیست که این مارک به عنوان یک شخصیت در سطح شخصی – یک برداشت ذهنی یا برداشت – از مشتری دور می زند. مشتری به صورت ذهنی پیام های حسی از یک مارک را پردازش می کند تا برداشت خود را ایجاد کند و بازاریابان با قرار دادن آن در معرض تمام حواس ما از مزایای کامل استفاده می کنند .

 

 

 

ع

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....