تاریخ انتشار : جمعه 25 شهریور 1401 - 17:50
کد خبر : 101600

دیدار رؤسای جمهوری چین و ایران

دیدار رؤسای جمهوری چین و ایران

شی جین پینگ با اشاره به اینکه چین و ایران از دوستی سنتی برخوردار هستند و روابط دو کشور آزمون تغییر شرایط بین المللی را تجربه کرده است، گفت: این انتخاب استراتژیک مشترک ما برای تحکیم و توسعه مشارکت راهبردی همه جانبه چین و ایران است. چین به روابط خود با ایران از یک افق

شی جین پینگ با اشاره به اینکه چین و ایران از دوستی سنتی برخوردار هستند و روابط دو کشور آزمون تغییر شرایط بین المللی را تجربه کرده است، گفت: این انتخاب استراتژیک مشترک ما برای تحکیم و توسعه مشارکت راهبردی همه جانبه چین و ایران است. چین به روابط خود با ایران از یک افق استراتژیک و بلندمدت می نگرد و مایل است ارتباطات راهبردی و هماهنگی با ایران را تقویت کند و برای دسترسی پیشرفت جدید در روابط دوجانبه تلاش کند.

شی جین پینگ تاکید کرد که چین از ایران در حفاظت از حاکمیت ملی و عزت ملی حمایت می کند و مایل است با ایران برای حفظ اصل عدم مداخله در امور داخلی و حفظ منافع مشترک کشورهای در حال توسعه همکاری کند. دو طرف باید به طور فعال طرح همکاری جامع دو کشور را اجرا کنند، به طور فعال در ساخت مشترک “کمربند و جاده” همکاری کنند و نتایج همکاری بیشتری به دست بیاورند. چین از مشارکت ایران در ابتکارتوسعه جهانی و ابتکار امنیت جهانی استقبال می کند. چین عضویت قریب الوقوع ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک می گوید و مایل به تقویت هماهنگی و همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای است. چین به مشارکت سازنده در مذاکرات برای ازسرگیری برجام ادامه خواهد داد و از ایران در حفظ حقوق و منافع مشروع خود حمایت خواهد کرد.

رئیسی نیز گفت: ایران و چین دوستی سنتی عمیقی دارند و روابط دوجانبه از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است. ایران قاطعانه متعهد به تقویت همکاری‌ها با چین در زمینه‌های مختلف و مبادلات مختلف در همه سطوح و توسعه مشارکت راهبردی جامع ایران و چین است. ایران قاطعانه بر این باور است که چین تحت رهبری خردمندانه رئیس جمهور شی جین پینگ، با قدرت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی محافظت خواهد کرد و به هدف بزرگ ساخت کشوری مدرن خواهد رسید. از چین برای رعایت انصاف و عدالت در امور بین المللی تشکر می کند. ایران به زودی به عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای تبدیل خواهد شد که به ایران و چین کمک خواهد کرد تا همکاری های خود را در چارچوب چندجانبه بین المللی و منطقه ای تقویت کنند. ایران از ساخت مشترک ابتکار «کمربند و جاده»، ابتکار توسعه جهانی و ابتکار امنیت جهانی حمایت می کند و مایل به تعمیق همکاری با چین و حمایت از چندجانبه گرایی واقعی است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....