تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 21:28
کد خبر : 73957

دیدار تشکل‌های کارگری قزوین با نماینده استان

دیدار تشکل‌های کارگری قزوین با نماینده استان

تشکل‌های کارگری استان قزوین با لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند. اقتصاددان: عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در دیدا تشکل‌های کارگری با نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی کارگران و بازنشستگان گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس قبل از

تشکل‌های کارگری استان قزوین با لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

اقتصاددان: عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در دیدا تشکل‌های کارگری با نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضلات و مشکلات پیش روی کارگران و بازنشستگان گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس قبل از امضا و تصویب طرح‌های کارگری که دولت به مجلس ارائه می‌کند، با نمایندگان کارگری و تشکل‌های صنفی مشورت کنند.

او با اشاره به حذف آیین نامه اجرایی ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی در حمایت از تولید در صحن علنی مجلس گفت: این طرح تبعات جبران ناپذیری برای سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان به دنبال دارد. اگر تامین اجتماعی نتواند با استفاده از این ماده قانونی مطالبات خود را از کارفرمایان وصول کند، چگونه می‌تواند به بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته خدمات ارائه کند.

کریمی با اظهار اینکه براساس مصوبه سال پیش مجلس قرار بود طی ۵ سال بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود، تصریح کرد: متاسفانه در بودجه پیشنهادی دولت، سهمی نه برای این موضوع و نه برای پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی حقوق با نشستگان کارگری دیده نشده است.

وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران همانند بانک مرکزی برای تامین اجتماعی است، افزود: اگر بانک رفاه از تامین اجتماعی جدا شود سازمان دچار چالش اساسی خواهد شد.

در این جلسه لطف اله سیاهکلی (نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی) هدف نمایندگان از تصویب طرح ۲ فوریتی ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی را جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی عنوان کرد.

وی با اظهار اینکه در بحث تخلفات واحد تولیدی که رخ می‌دهد معتقدیم تولید و کارگر تقصیر کار نیستند، افزود: با متوقف شدن فعالیت یک کارخانه، کارگری که بیش از ۱۵ یا ۲۰ سال در آن محل مشغول بکار بوده، بیکار می‌شود و امکان‌پیدا کردن کار جدید را به واسطه بالارفتن سن از دست می‌دهد.

این نماینده مجلس با اظهار اینکه در طرح دو فوریتی بررسی مشکل واحد تولیدی به شورای تامین استان سپرده شده است، تصریح کرد: با این طرح‌ مجلس، واحد تولیدی به فرد واجد صلاحیت سپرده شده تا ادامه کار دهد.

سیاهکلی با اظهار اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی آقای رییسی، مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستم، افزود: باتوجه به اشرافیت قضایی فعلی در دولت امکان برخورد با متخلفین نسبت به دولت قبلی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: نظر تشکل‌های کارگری مبنی بر عدم واگذاری بانک رفاه به دولت و عدم انتزاع از سازمان تامین اجتماعی را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

نماینده قزوین در پاسخ به درخواست دبیر اتحادیه کارگران زن استان برای پرداخت هزینه آزمایش تست سرطان سینه زنان کارگر در آزمایشات ادواری نیز گفت: موضوع انجام اجباری آزمایش ادورای سرطان سینه زنان را در بودجه سال آتی پیگیری خواهیم گرد.

وی همچنین در پاسخ به در خواست سیدعلی فخار (رییس کانون نمایندگان استان قزوین) درباره رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص پرداخت یک ماه عیدی به کارگران شهرداری نیز قول پیگیری داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....